مشکل اپ استور آمازون روی اندروید ۱۲ رفع شد - تکفارس 
مشکل اپ استور آمازون روی اندروید ۱۲ رفع شد - تکفارس 
مشکل اپ استور آمازون روی اندروید ۱۲ رفع شد - تکفارس 

مشکل اپ استور آمازون روی اندروید ۱۲ رفع شد

مهدی ملکی
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - 11:50
اپ استور آمازون

مدتی است که از عرضه اندروید ۱۲ می‌گذرد. برخی از کاربران به تازگی فهمیده‌اند که اپ استور آمازون (Amazon Appstore) به درستی روی دستگاه آن‌ها عمل نمی‌کند. در واقع این دسته از کاربران بعد از دانلود اپلیکیشن‌ها از این فروشگاه، نمی‌توانند آن‌ها را اجرا کنند.

خوشبختانه امروز یکی از سخنگوهای این شرکت در مصاحبه با وب‌سایت Engadget تایید کرده که مشکل مذکور در آخرین به‌روزرسانی اپ استور آمازون رفع شده است:

ما یک به‌روزرسانی برای مشکلی که اجرای اپلیکیشن‌های دانلود شده از آمازون را روی گوشی‌های اندروید ۱۲ تحت تاثیر قرار داده بود، منتشر کرده‌ایم.

به گفته این سخنگو، آمازون با این دسته از افراد در ارتباط بوده و راهنمای قدم به قدم به‌روزرسانی اپ استور را در اختیار آن‌ها قرار داده است. ظاهراً این راهنمای قدم به قدم صرفاً به آموزش روش به‌روزرسانی عادی اپلیکیشن می‌پردازد که شما می‌توانید از این صفحه آن را تماشا کنید.

با حل این مشکل، کاربران اندروید ۱۲ سرانجام پس از مدت‌ها می‌توانند از اپ استور آمازون روی گوشی‌های خود استفاده کنند. این مشکل برای اولین بار ماه اکتبر سال جاری میلادی پدیدار شد.

به نظر می‌رسد که این مشکل به قفل DRM این فروشگاه مربوط بوده که روی هر دو دسته اپلیکیشن‌های رایگان و پولی تاثیر می‌گذاشته است. باید امیدوار بود که با عرضه اندروید ۱۳، دوباره شاهد رخ دادن این مشکل نباشیم.

اپ استور آمازون، فروشگاه شخص ثالث شرکت آمازون به شمار می‌رود که برای دستگاه‌های مجهز به اندروید در دسترس قرار گرفته است. این اپ استور مدتی پیش برای کاربران ویندوز ۱۱ هم در دسترس قرار گرفت تا آن‌ها بتوانند قسمتی از کتابخانه عظیم اندروید را روی سیستم عامل دسکتاپ خود داشته باشند.

البته همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، این اپ استور تنوع و کمیت چندان خوبی را ارائه نمی‌دهد. در حقیقت مدتی پیش مایکروسافت یکی از مورد انتظارترین ویژگی‌های ویندوز ۱۱ را برای کاربران برنامه اینسایدر این پلتفرم عرضه کرد. در حقیقت ویندوز ۱۱ در حالی در دسترس قرار گرفته که کاربران نمی‌توانستند اپلیکیشن‌های اندروید را روی آن نصب کنند اما این ویژگی در حال حاضر به صورت بومی در دسترس است و این سوال را ایجاد می‌کند که آیا واقعاً همان چیزی است که انتظارش را داشتیم؟

اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ به لطف فروشگاه اپ استور و ساب سیستم ویندوز اندروید (WSA) ممکن شده است. اگر در اولین نگاه وارد اکوسیستم جدید مایکروسافت شوید و به بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندروید را روی ویندوز ۱۱ تجربه کنید، احتمالاً شما هم مانند هزاران کاربر دیگر ادعا می‌کنید که سرانجام با یک ویژگی اساسی طرف شده‌اید ولی ما در مقاله خود بررسی کردیم که این‌طور نیست و اپ استور آمازون انعطاف لازم را در این زمینه ندارد.

شاید به همین خاطر است که عرضه پلی استور برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ تا این اندازه خوش‌حال کننده است. پیش از این، مایکروسافت همکاری نزدیکی با آمازون برای ارائه اپلیکیشن‌های آمازون استور در فروشگاه مایکروسافت استور ویندوز ۱۱ داشته است. حالا باید منتطر بمانیم و ببینیم که این اتفاق دقیقا چه زمانی برای پلی استور می‌افتد.

گوگل توضیحات زیادی درباره همکاری خود با مایکروسافت نداده و فقط گفته است که بازی‌ها از طریق یک اپلیکیشن گوگل که برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ توسعه یافته است قابل‌دسترس خواهند بود.

منبع:‌ Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید