عملکرد گرافیک اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام فراتر از انتظارات خواهد بود - تکفارس 
عملکرد گرافیک اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام فراتر از انتظارات خواهد بود - تکفارس 
عملکرد گرافیک اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام فراتر از انتظارات خواهد بود - تکفارس 

عملکرد گرافیک اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام فراتر از انتظارات خواهد بود

افشین نوری
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - 10:19
اسنپدراگون ۸۹۸

کوالکام قرار است اواخر امسال از تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ رونمایی کند و ما احتمالاً سال آینده شاهد استفاده از این پردازنده در داخل بسیاری از گوشی‌های اندرویدی خواهیم بود. این تراشه، از پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۳۰ بهره می‌برد که به گفته آیس یونیوس، افشاگر مطرح حوزه تکنولوژی، دارای عملکرد بسیار عالی خواهد بود.

کوالکام در عصر گوشی‌های ۵G به سراغ پردازنده‌های گرافیکی سری ۶ آدرنو رفته است و سال گذشته از قدرتمندین مدل آن یعنی آدرنو ۶۶۰ در داخل اسنپدراگون ۸۸۸ بهره برد. آدرنو ۶۶۰ دارای ۳۵ درصد عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی خود بود و پیکسل‌های رندرینگ آن ۴۰ درصد کاهش داشت و عملکرد بازی آن نیز ۳۰ درصد افزایش یافته بود.

اسنپدراگون ۸۹۸

مطالب مرتبط:

این در حالی است که تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ قرار است از مدل بعدی این پردازنده گرافیکی یعنی آدرنو ۷۳۰ استفاده کند که انتظار می‌رود عملکرد بهتری نسبت به آن داشته باشد.

امتیاز پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸۹۸ کمتر از اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ و A15 اپل است

براساس اطلاعاتی که بنچمارک GFXBench به‌تازگی منتشر کرده است، امتیاز پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸۹۸ در تست‌های Manhattan 3.1 و Aztec ruins (Normal) و (Aztec ruins (High به‌ترتیب ۲۵۸.۴، ۱۱۲.۷ و ۴۳.۱ فریم‌درثانیه شده است که کمی کمتر از امتیازات کسب‌شده توسط تراشه‌های اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ و A15 اپل است. با این‌حال، مدیریت حرارات آدرنو ۷۳۰ و عملکرد مداوم آن، بهتر از پردازنده‌های گرافیکی دو تراشه فوق بوده است.

اسنپدراگون ۸۹۸

اسنپدراگون ۸۹۸ توانسته تراشه‌های A14 اپل و اسنپدراگون ۸۸۸ را شکست بدهد

در تست‌های Manhattan 3.1، تراشه A14 اپل و اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام به‌ترتیب امتیازهای ۱۳۷ و ۱۱۷ فریم‌برثانیه را کسب کردند که هر دوی آنها پایین‌تر از امتیاز اسنپدراگون ۸۹۸ است.

در تست‌های Aztec Ruins (Normal) نیز عملکرد اسنپدراگون ۸۹۸ به‌ترتیب ۱۵ و ۳۵ درصد بالاتر از A14 و اسنپدراگون ۸۸۸ بوده است.

براساس نتایج GFXBench، پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به A14 اپل داشته است و به این‌ترتیب توان رقابت با تراشه‌های قدرتمند اسنپدراکون ۸۹۸ و A15 اپل را خواهد داشت که این موضوع می‌تواند اتفاق خوبی برای سامسونگ باشد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید