مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ و دایمنسیتی ۲۰۰۰ اعلام شد - تکفارس 
مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ و دایمنسیتی ۲۰۰۰ اعلام شد - تکفارس 

مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ و دایمنسیتی ۲۰۰۰ اعلام شد

مهدی حلوائی
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - 20:09
اسنپدراگون 898

دقایقی پیش برخی از اطلاعات مربوط به تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون ۸۹۸ و دایمنسیتی ۲۰۰۰ توسط افشاگری مشهور و معتبر در ویبو مشخص شد. هر چند که برخی از این جزئیات در گذشته نیز افشا شده بود اما اطلاعات منتشرشده‌ی جدید، تصویر کامل‌تری از این پردازنده‌ها را در اختیار ما قرار داده‌اند.

پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای اسنپدراگون ۸۹۸ در کارخانه‌ی سامسونگ و با استفاده از فرآیند تولید ۴ نانومتری این شرکت ساخته شده و از ترکیب یک هسته‌ی Cortex X2 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex A710 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex A510 با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز بهره برده است. همچنین این پردازنده به تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۷۳۰ مجهز شده است.

پردازنده‌ی دایمنسیتی ۲۰۰۰ نیز از طراحی مشابهی برخوردار بوده اما سه هسته‌ی A710 آن از فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند که نسبت به اسنپدراگون ۸۹۸ بسیار بالاتر است. همچنین گفته می‌شود که تراشه‌ی گرافیکی این پردازنده Mali-G710 MC10 خواهد بود. این پردازنده بر اساس فرآیند تولید ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود.

نظر شما در مورد پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۹۸ و دایمنسیتی ۲۰۰۰ چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از این دو پردازنده عملکرد بهتری خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید