کوالکام نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را تایید کرد؛ رونمایی در تاریخ ۹ آذر - تکفارس 
کوالکام نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را تایید کرد؛ رونمایی در تاریخ ۹ آذر - تکفارس 

کوالکام نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را تایید کرد؛ رونمایی در تاریخ ۹ آذر

مهدی حلوائی
۲ آذر ۱۴۰۰ - 08:10
اسنپدراگون 8 نسل 1

کوالکام روز گذشته در خبری اعلام کرد که تغییراتی را در نام‌گذاری محصولات خود ایجاد کرده و از این پس پردازنده‌های موبایلی این شرکت با نام پلتفرم شناخته خواهند شد (برای مثال، پلتفرم اسنپدراگون ۸ نسل ۱). این شرکت همچنین اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد دستگاه از تراشه‌های این شرکت استفاده می‌کنند.

مدتی پیش گزارش‌هایی منتشر شده بود که به عرضه‌ی تراشه‌ی جدید این شرکت با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ اشاره داشتند و حالا کوالکام رسماً این نام را تایید کرده است. به‌نظر می‌رسد که کوالکام از این رویکرد در نام‌گذاری تراشه‌های بعدی خود نیز استفاده خواهد کرد و برای مثال تراشه‌ی بعدی این شرکت با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، نام کوالکام از این پس در محصولات مرتبط با گوشی‌های هوشمند کمتر شنیده شده و اسنپدراگون به برندی مجزا تبدیل خواهد شد که در شرایطی خاص در کنار نام کوالکام قرار خواهد گرفت. همچنین از آن‌جایی که فناوری ۵G به خوبی در بین کاربران شناخته شده است، کوالکام دیگر در انتهای نام تراشه‌های خود از آن استفاده نخواهد کرد. این شرکت از این پس تنها تراشه‌های ۵G را تولید و عرضه خواهد کرد و قرار است که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را در تاریخ ۹ آذر (۳۰ نوامبر) رونمایی کند.

نظر شما در مورد نام‌گذاری جدید محصولات کوالکام چیست؟ آیا از نام‌ جدید تراشه‌های این شرکت رضایت دارید یا نام‌های کوتاه‌تر قبلی را می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید