تصویر اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ فاش شد - تکفارس 
تصویر اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ فاش شد - تکفارس 
تصویر اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ فاش شد - تکفارس 

تصویر اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ فاش شد

افشین نوری
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - 08:03
اسنپدراگون ۸۹۸

تصویر یک گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ فاش شد. این تراشه جدیدترین پردازنده موبایلی کوالکام است که جایگزین اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد شد. در این تصویر، گوشی در حال اجرا کردن اپلیکیشن Device Info HW است که پیکره‌بندی اسنپدراگون ۸۹۸ را به ما نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط:

طبق آنچه که در تصویر دیده می‌شود، هسته پردازشی اصلی اسنپدراگون ۸۹۸ دارای سرعت کلاک ۳ گیگاهرتز خواهد بود که احتمال می‌رود یک هسته قدرتمند Cortex-X2 باشد. در کنار آن نیز سه هسته میان‌رده Cortex-A710 با سرعت کلاک ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد Cortex-A510 با سرعت کلاک ۱.۷۹ گیگاهرتز وجود خواهد داشت. این مشخصات، تقریباً همان چیزهایی هستند که قبلاً درباره اسنپدراگون ۸۹۸ فاش شده بودند.

با وجود اینکه اسنپدراگون ۸۹۸ از هسته‌های پردازشی تراشه‌های قبلی استفاده می‌کند، اما هسته گرافیکی آن مختص این تراشه خواهد بود. این هسته گرافیکی که آدرنو ۷۳۰ نام دارد احتمالاً بهبودهای قابل‌توجهی از نظر معماری نسبت به مدل آدرنو ۶۶۰ خواهد شد و با استفاده از فناوری ۴ نانومتری سامسونگ ساخته خواهد شد که ۲۰ درصد عملکرد سریع‌تری را برای آن به همراه خواهد داشت. همچنین براساس شایعات، اسنپدراگون ۸۹۸ مجهز به مودم X65 5G با حداکثر سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود.

اما حالا سوال اینجاست که گوشی نشان داده شده در تصویر مربوط به کدام گوشی‌ست؟ اخیراً یکی از گوشی‌های ویوو با تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ در گیک‌بنچ رویت شده بود و احتمالا این تصویر هم مربوط به همان گوشی است. البته از آن‌جائیکه گوشی شیائومی ۱۲ هم با یک تراشه جدید در راه است، این تصویر ممکن است مربوط به آن نیز باشد. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که اولین گوشی مجهز به اسنپدراکون ۸۹۸ کدام گوشی خواهد بود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید