اسنپدراگون ۸۹۸ احتمالاً در تاریخ ۹ آذر رونمایی خواهد شد - تکفارس 
اسنپدراگون ۸۹۸ احتمالاً در تاریخ ۹ آذر رونمایی خواهد شد - تکفارس 

اسنپدراگون ۸۹۸ احتمالاً در تاریخ ۹ آذر رونمایی خواهد شد

مهدی حلوائی
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - 09:04
رویداد تک سامیت کوالکام

کوالکام به‌تازگی در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که رویداد تک سامیت (Tech Summit) این شرکت در تاریخ ۹ آذر (۳۰ اکتبر) برگزار شده و تا تاریخ ۱۱ آذر (۲ دسامبر) ادامه خواهد داشت. هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که چه محصولاتی در این رویداد معرفی خواهند شد اما گمانه‌زمانی‌ها به رونمایی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ در آن اشاره دارند.

از آن‌جایی که معمولاً محصولات مهم در روز اول رویدادها معرفی می‌شوند، انتظار می‌رود که شاهد رونمایی از اسنپدراگون ۸۹۸ در تاریخ ۹ آذر باشیم. تا به حال برخی از اطلاعات این تراشه، که با شماره مدل SM8450 شناخته می‌شود، به بیرون درز پیدا کرده که مشخصات کلی آن را افشا کرده است. بر اساس این اطلاعات، اسنپدراگون ۸۹۸ از دو هسته‌ی Cortex-X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-A710 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A510 با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز تشکیل شده است.

اسنپدراگون 898

همچنین گفته می‌شود که اسنپدراگون ۸۹۸ از تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۷۳۰ بهره خواهد برد و فناوری ۴ نانومتری سامسونگ عملکرد آن را تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داد. مودم X65 5G با سرعت دانلینک ۱۰ گیگابایت بر ثانیه نیز اتصالات این تراشه‌ی پرچمدار را تشکیل خواهد داد. انتظار می‌رود که شیائومی ۱۲ اولین دستگاهی باشد که از این تراشه استفاده کند.

نظر شما در مورد تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ چیست؟ به‌نظر شما این تراشه در رقابت با تراشه‌های پرچمدار شرکت‌های دیگر عملکرد موفقی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید