تیم برنرز لی NFT کد منبع وب را به قیمت ۵٫۴ میلیون دلار فروخت - تکفارس 
تیم برنرز لی NFT کد منبع وب را به قیمت ۵٫۴ میلیون دلار فروخت - تکفارس 
تیم برنرز لی NFT کد منبع وب را به قیمت ۵٫۴ میلیون دلار فروخت - تکفارس 

تیم برنرز لی NFT کد منبع وب را به قیمت ۵٫۴ میلیون دلار فروخت

حامد شهرزاد
۱۰ تیر ۱۴۰۰ - 16:58
nft

آخرین حراج بزرگ ان اف تی که به بخشی از تاریخچه اینترنت متصل است، به به تازگی انجام شده است. سر تیم برنرز لی یک آیتم دیجیتال به نمایندگی از کد منبع اولین مرورگر وب را به مبلغ ۵ میلیون و۴۳۴ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته است.

سر تیم برنرز لی به عنوان خالق شبکه جهانی وب که این سایت نیز در آن منتشر شده است، شناخته می‌شود و ان اف تی شامل بایگانی امضا شده با نشانگر زمان شامل ۱۰ هزار خط کد منبع است که در ابتدا امکان نمایش یک سند اچ دی‌ام آی را فراهم می‌کرد و سپس به ابزار‌های مختلف گسترش یافت.

برای مقایسه، بالاترین قیمت برای ان اف تی ۶۹ میلیون دلار است که شخصی با نام متاکووان به اثری با نام مالکیت هر روز: ۵۰۰۰ روز اول (Everyday: The First ۵۰۰۰ Days) پرداخت کرد. این اثر توسط هنرمندی با نام بیپل خلق شده است. این در حالی است که مجموعه دیجیتال جک دورسی به نمایندگی از اولین توییت در توییتر با کمی کمتر از ۳ میلیون دلار فروخته شد.

پس از اعلام حراج، واکنش‌هایی در این طرح ایجاد شد، چه به دلیل ناراحتی عمومی در مورد ان اف تی، چه به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی یا موارد دیگر. برنرز-لی و همسرش گفته اند که آن‌ها از درآمد خود برای پشتیبانی از موارد مختلف استفاده می‌کنند. در مصاحبه‌ای با گاردین، ​​برنرز لی گفت:

این کاملاً منطبق با مقادیر وب است . . . من عکسی را که ساخته‌ام، با یک برنامه پایتون که خودم نوشتم، می‌فروشم. این در واقع کد منبعی است که روی دیوار نوشته شده است و توسط من امضا شده است.

مطالب مرتبط:

مطابق گزارش ذکر شده همراه با ان اف تی توسط سانبیز، امنیت داده‌های این مورد خاص بسیار بالا است. برای دارندگان ان اف تی که نگران از دست دادن خرید چند میلیون دلاری بالقوه خود به دلیل خراب شدن سرور‌ها یا خرابی لینک هستند، پلتفرمی که آن‌ها استفاده کرده اند اعلام کرده است که این برنامه شامل آرویو و سیستم پرونده بین سیاره‌ای (آی پی اف اس) برای ذخیره‌سازی است.

تنها مسئله باقیمانده ممکن است مربوط به خود مجموعه باشد، زیرا برخی خاطرنشان کرده اند که در حالی که کد بایگانی شده دست نخورده است، ویدئویی که در خرید وجود دارد، براکت‌های زاویه را به اشتباه نشان داده است. با این حال، این امر شما را از ایجاد یک مرورگر وب که متعلق به ابتدای دهه ۹۰ است، منصرف نخواهد کرد اما عیب ناخواسته‌ای برای چنین کالای‌ گران قیمت است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید