رستوان تاکو بل هم وارد صنعت NFT شد؛ فروش ۲۵ توکن در ۳۰ دقیقه - تکفارس 
رستوان تاکو بل هم وارد صنعت NFT شد؛ فروش ۲۵ توکن در ۳۰ دقیقه - تکفارس 
رستوان تاکو بل هم وارد صنعت NFT شد؛ فروش ۲۵ توکن در ۳۰ دقیقه - تکفارس 

رستوان تاکو بل هم وارد صنعت NFT شد؛ فروش ۲۵ توکن در ۳۰ دقیقه

مهدی ملکی
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 10:02
تاکو بل NFT

تاکو بل (Taco Bell)، رستوران زنجیره‌ای معروف عصر یکشنبه دست به اقدامی عجیب و حاشیه‌ساز زد. این رستوران زنجیره‌ای اعلام کرده که شروع به فروش GIFها و تصاویری با مضمون تاکو در یکی از پلتفرم‌های فروش کالاهای NFT موسوم به Rarible کرده است.

اگرچه در چند روز گذشته به تدریج اخبار NFT اوج گرفته است اما شاید شما ذهنیتی در این‌باره نداشته باشید. در واقع NFTها، توکن‌های دیجیتالی هستند که مالکیت و اعتبار کالاهای دیجیتال از جمله توییت‌ها و این‌گونه محصولات را مشخص می‌سازند. این توکن‌ها در سیستم ذخیره‌سازی بلاک‌چین که برای تراکنش‌های بیت کوین توسعه داده شده‌اند، ذخیره می‌شوند و تنها کاربر دارای امضای مربوطه می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

تاکو بل در ادامه عنوان کرده است که تقاضا برای این NFTها بسیار بالا است و آن‌ها تنها طی ۳۰ دقیقه، حدود ۲۵ توکن را به فروش رسانده‌اند. این NFTها همان‌طور که ذکر شد کاملاً با محوریت غذای تاکو (تاکو نوعی ساندویچ مکزیکی است که از نان تورتیلا تهیه می‌شود) طراحی می‌شوند و طبق ادعای این مجموعه، از هر ۵ عدد آن‌ها، ۴ عددشان تصاویر پویا یا به عبارتی GIF هستند.

تاکو بل NFT

تاکو بل اعلام کرده است که تمام سود حاصل از فروش این NFTها مستقیماً از طریق «بنیاد تاکو بل» به بورس تحصیلی Live Mas منتقل می‌شود. در حال حاضر تاکو بل بنا بر گفته خودش در حال برنامه‌ریزی برای طراحی و عرضه توکن‌های جدیدی است. البته هیچ چیزی نمی‌تواند این واقعیت را عوض کند که شما با خرید این توکن‌ها، در عوض دریافت تاکو، یک GIF دریافت خواهید کرد که هر کس می‌تواند آن را مشاهده یا استفاده کند.

مجموعه مذکور ذکر کرده است که این NFTها برای همیشه وجود خواهند داشت و در تصاحب صاحبشان خواهند بود اما آیا می‌توانند به اندازه یک غذای لذیذ و خوشمزه، جذاب ظاهر شوند؟ به هر حال باید توجه کرد که این اواخر خرید و فروش NFTها و مخصوصاً پیشنهاد‌های میلیون دلاری برای اولین توییت بنیان‌گذار توییتر، موضوع را بسیار داغ کرده و شرایط را تغییر داده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید