فیس بوک به اشتباه پست های مربوط به استعفای نخست وزیر هند را پنهان کرده است - تکفارس 
فیس بوک به اشتباه پست های مربوط به استعفای نخست وزیر هند را پنهان کرده است - تکفارس 
فیس بوک به اشتباه پست های مربوط به استعفای نخست وزیر هند را پنهان کرده است - تکفارس 

فیس بوک به اشتباه پست های مربوط به استعفای نخست وزیر هند را پنهان کرده است

حامد شهرزاد
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 16:20
facebook

وقتی کاربران فیس بوک سعی کردند هشتگ‌هایی را که خواستار استعفای نارندرا مودی، نخست وزیر هند بود، مشاهده و بررسی کنند، پیامی را دیدند که عنوان می‌کرد فیس بوک برای اطمینان از ایمنی جامعه هند، این پست‌ها را به طور موقت پنهان کرده است. بازفید نیوز گزارش داده است که این نوع پست‌ها برای حدود سه ساعت پنهان بوده است.

فیس بوک اکنون این پست‌ها را بازیابی کرده است. این شرکت به د ورج گفت که این هشتگ به اشتباه مسدود شده است و ادعا کرد که دلیل این امر این نیست که دولت هند از فیس بوک درخواست حذف آن را کرده است. فیس بوک همچنین اظهار داشت که این مسدود شدن نتیجه انتشار برخی از مطالب نامناسب با استفاده از این هشتگ است، اما مشخص نکرد که چه محتوایی بوده است.

تعلیق موقتی هشتگ‌ها ممکن است نگرانی‌هایی را درباره تأثیر حزب بی‌جی پی مودی بر فیس بوک و رسانه‌های اجتماعی عمومی ایجاد کند. آخر هفته گذشته، توییتر پس از دریافت دستور اضطراری از دولت، توئیت‌هایی را در انتقاد از مقامات مختلف مخفی کرد.

مطالب مرتبط:

هند در حال حاضر شاهد موج دیگری از شیوع ویروس کرونا است که منجر به کمبود تجهیزات پزشکی مهم شده است. بسیاری از پست‌های فیس بوک که با استعفای نارندرا مودی برچسب‌گذاری شده اند، حاوی مطالب مربوط به ویروس کرونا هستند.

فیس بوک با مسدود کردن هشتگ‌ها به دنبال مبارزه با کمپین‌های اجتماعی مخرب است

فیس بوک در گذشته هشتگ‌های مختلف را مسدود کرده است. در طول انتخابات سال ۲۰۲۰ ایالات متحده، هشتگ استاپ د استیل را مسدود کرد و پیامی مشابه پیام امروز مربوط به هشتگ هند را به کاربران نشان داد. به عنوان بخشی از مبارزه فیس بوک علیه کمپین‌های اجتماعی مبتنی بر توطئه، هشتگ قانون نیز مسدود شد. بر خلاف هشتگ استعفای مودی، هشتگ‌های استاپ د استیل و قانون هنوز هم مسدود هستند و پیام نشان داده شده از سوی فیس بوک حاوی محتوایی است که ادعا می‌کند این هشتگ هنجار‌های جامعه را نقض می‌کند.

فیس بوک هند در ماه‌های اخیر باعث دردسر این شرکت بوده است و رئیس جنجالی آن در اکتبر سال گذشته استعفا داد. منتقدان وی را تحت فشار قرار دادند تا این پست را ترک کند و ادعا کردند که تحت هدایت آن، فیس بوک هند نتوانسته است سخنان نفرت انگیزی را که منجر به قتل عام مسلمانان در دهلی شد، کاهش دهد. به طور جدی، مردم نگران هستند که موضع عمومی او با حزب حاکم در هند منجر به اعمال ناعادلانه سیاست‌های فیس بوک شده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید