مارک زاکربرگ طرح فیس‌بوک برای انتخابات ۲۰۲۰ را اعلام کرد و از تاثیر ایران و روسیه گفت - تکفارس 
مارک زاکربرگ طرح فیس‌بوک برای انتخابات ۲۰۲۰ را اعلام کرد و از تاثیر ایران و روسیه گفت - تکفارس 
مارک زاکربرگ طرح فیس‌بوک برای انتخابات ۲۰۲۰ را اعلام کرد و از تاثیر ایران و روسیه گفت - تکفارس 

مارک زاکربرگ طرح فیس‌بوک برای انتخابات ۲۰۲۰ را اعلام کرد و از تاثیر ایران و روسیه گفت

مهدی داوری
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 22:30
مارک زاکربرگ طرح فیس‌بوک برای انتخابات ۲۰۲۰ را اعلام کرد و از تاثیر ایران و روسیه گفت - تکفارس 

مدیر فیس‌بوک در مصاحبه‌ای مدعی شده است، فیس‌بوک جلوی مداخلات احتمالی ایران و روسیه در روند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از طریق این شبکه را گرفته است.

مارک زاکربرگ دوشنبه شب در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان‌ بی‌ سی آمریکا این ادعا را مطرح کرده و گفته است: اینکه ما توانسته‌ایم آن‌ها را فعالانه شناسایی کرده و از بین ببریم، به نوعی نشانگر این است که سیستم‌های ما اکنون بسیار پیشرفته‌تر از گذشته هستند.

با نزدیک شدن به زمان آغاز رقابت های انتخاباتی در آمریکا، شبکه های اجتماعی بزرگ در این کشور برای مقابله با آنچه دخالت های سایبری انتخاباتی کشورهای ثالث نامیده شده تحت فشار قرار گرفته اند.

مدیر فیس‌بوک در جریان روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ که منجر به پیروزی ترامپ شد، زیر انتقاد شدید قرار گرفت. انتقادات که بیشتر از ناحیه فعالان چپ و دموکرات آمریکا بود، ناظر بر نفوذ دولت روسیه از طریق فیس‌بوک به روند انتخابات و انتشار اخبار جعلی به نفع کمپین انتخاباتی ترامپ و به ضرر هیلاری کلینتون از طریق این شبکه اجتماعی بود. حتی هفته گذشته  کمیته اطلاعات سنای آمریکا هم که اکثریت جمهوری خواهان آن را اداره می کند، با انتشار گزارشی تحقیقاتی به دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اذعان کرده است.

حالا اما مارک زاکربرگ که مدیر گسترده‌ ترین شبکه اجتماعی جهان است، پیش‌ دستی کرده و مدعی شده است این شبکه جلوی حساب‌های جعلی از داخل ایران و روسیه را که هدف آنها پراکندن اطلاعات نادرست و تفرقه انگیز برای تاثیر گذاردن در نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکاست، گرفته است.

مدیریت شبکه فیس‌بوک دیروز اعلام کرد که شبکه کوچکی شامل چهار حساب و سه صفحه فیس‌بوک، به علاوه هفت حساب اینستاگرامی را که از داخل ایران فعالیت می‌کرد و عمدتا بر مسائل آمریکا تمرکز داشت، بسته است.

فیس‌بوک اعلام کرده افراد گرداننده این شبکه چنین وانمود می‌کردند که شهروند ایالات متحده آمریکا هستند و از حساب‌های جعلی برای مدیریت صفحات خود استفاده می‌کردند.

مارک زاکربرگ در مصاحبه دیروز خود اعلام کرد، مدیریت فیس‌بوک تدابیری خاص را برای جلوگیری از نفوذ خارجی‌ها در روند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از طریق این شبکه به کار بسته است که از جمله آن‌ها برچسب گذاری بر رسانه‌های دولتی است تا کاربران از صحت منبع اطلاعاتی خود مطمئن شوند.

مدیر عامل فیس‌بوک اعلام کرده برچسب هایی را برای سایت های روسی فعال در فیس بوک مانند راشا تودی در نظر خواهد گرفت تا از مداخله این سایت ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جلوگیری شود.

همچنین فیس‌بوک برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برنامه‌ای برای ایجاد یک ردیاب دارد که نشان می‌دهد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چقدر برای تبلیغات خود در داخل این شبکه هزینه می‌کنند.

فیس‌بوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در آمریکاست و بسیاری از شهروندان آمریکایی اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را از داخل این شبکه دریافت می‌کنند.

به گفته زاکربرگ این شبکه در جنگی دایمی با تاکتیک‌های دستکاری اطلاعات است که از طریق کمپین‌های مداخله‌گر خارجی در حال انجام است و دایما در حال به روز شدن و تغییر تاکتیک است.

به گفته مدیر فیس‌بوک در مصاحبه دیشب با ان‌ بی‌ سی : این مهم است که مردم بتوانند آنچه را که سیاستمداران می‌گویند ، بشنوند و ببینند و صحت اظهارات و ادعاهای مطرح شده از جانب سیاستمداران، با دقت توسط خبرنگاران و افراد دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

فیس‌بوک سال گذشته و در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا هم اعلام کرد طرح‌های مداخله خارجی از ایران و روسیه بر روند انتخابات میان دوره‌ای آمریکا را خنثی کرده است. ایران و روسیه همواره ادعاهای مربوط به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا از طریق نفوذ در شبکه‌های اجتماعی با حساب‌های کاربری جعلی را رد کرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید