توییتر لینک دادن به شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام را ممنوع کرد - تکفارس 
توییتر لینک دادن به شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام را ممنوع کرد - تکفارس 

توییتر لینک دادن به شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام را ممنوع کرد

افشین نوری
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 10:15
توییتر

توییتر در اقدامی عجیب، لینک دادن به شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام را ممنوع کرد. 

طبق تغییرات جدیدی که این شرکت در سیاست‌های خود داده است هیچ‌ کاربری نمی‌تواند لینک اکانت سایر شبکه‌های اجتماعی خود مثل فیس بوک و اینستاگرام را در توییتر متشر کند. ظاهرا این کار به‌عنوان تبلیغ سایر شبکه‌های اجتماعی قلمداد خواهد شد و توییتر نمی‌خواهد چنین کاری توسط کاربران‌اش اتفاق بیفتد‌ 

این شبکه‌های اجتماعی شامل فیس‌بوک، اینستاگرام، ماستودون، Truth Social, Tribel, Post و Nostr می‌شود و کاربران همچنین نمی‌توانند این این شبکه‌های اجتماعی را از طریق سرویس‌هایی مثل linktr.ee یا lnk.bio نیز به اشتراک بگذارند. 

کاربران تویبتر حتی نمی‌توانند نام کاربری سایر اکانت‌های شبکه اجتماعی خود را بدون URL ارایه کنند‌ مثلا کاربران نمی‌توانند عبارت “follow me @username on Instagram” را در توییتر منتشر کنند‌. به نظر می‌رسد توییتر از تبلیغ سایر شبکه‌های اجتماعی در پلتفرم خود نگران است و و با سیاست جدید خود می‌خواهد جلوی آن را بگیرد. ‌

بد نیست بدانید که بعد از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، بسیاری از کاربرن توییتر به سمت سایر شبکه‌های اجتماعی از جمله ماستودون مهاجرت کردند و ظاهرا خیلی‌ از این کاربران از تغییراتی که ماسک در توییتر داده است راضی نیستند.

توییتر گفته است که استفاده از لینک‌های کوتاه‌شده یا سایر روش‌ها برای تبلیغ شبکه‌های اجتماعی فوق به معنای نقض قوانین این پلتفرم محسوب خواهد شد و آن‌ها را پاک خواهد کرد. البته اگر این لینک‌ها در قالب تبلیغات و با پرداخت هزینه منتشر شوند مانعی نخواهند داشت. 

به‌گفته توییتر، کسانی که قوانین جدید را نقض کنند به‌طور موقت مسدود خواهند شد تا زمانیکه توییت حاوی لینک‌های مذکور پاک شود. در صورت تکرار این کار از سوی کاربران، اکانت‌ آن‌ها برای همیشه مسدود خواهد شد.  در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این تصمیم توییتر چه بازخوردی در بین کاربران خواهد داشت.

منبع: Appleinsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید