ارزش سهام متا بار دیگر سقوط کرد - تکفارس 
ارزش سهام متا بار دیگر سقوط کرد - تکفارس 

ارزش سهام متا بار دیگر سقوط کرد

مهدی حلوائی
۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - 19:57
متا

بر اساس گزارش خبرگزاری CNCC، ارزش سهام شرکت متا پس از پنج روز کاهش متوالی به ۱۴۶.۲۹ دلار رسیده که تنها ۲۸ درصد بیشتر از ارزش آن در دوران پاندمی کروناست.

مطالب مرتبط:

بدون شک بزرگ‌ترین بحران شرکت متا/فیسبوک در زمان رسوایی Cambridge Analytica اتفاق افتاد. در آن زمان انتقادها از این شرکت به‌قدری زیاد بود که ارزش سهام آن در ژانویه‌ی ۲۰۱۹ به ۱۴۶.۰۱ دلار رسید و حالا در صورتی که اوضاع این شرکت به‌زودی بهبود پیدا نکند، احتمالاً ارزش سهام آن به کمتر از میزان یادشده نیز کاهش خواهد یافت.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، بر این باور است که آینده‌ی اینترنت در فضای واقعیت مجازی شکل خواهد گرفت و همین موضوع باعث شد تا این شرکت نام خود را از فیسبوک به متا تغییر دهد. اما این اقدام تاثیری بر شرایط ناخوشایند متا ایجاد نکرد و این شرکت پس از تغییر نام نیز با ضرری ۵۰۰ میلیون دلاری روبه‌رو شد و بسیاری از کاربران نوجوان، این پلتفرم را به مقصد یوتیوب ترک کردند.

ارزش سهام متا

همچنین بخش واقعیت مجازی متا، که با نام Reality Labs شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۱ با ضرر ۱۰.۲ میلیارد دلاری مواجه شد و سپس در سه‌ماهه‌ی اول و دوم سال ۲۰۲۲ نیز به‌ترتیب ۲.۹۶ و ۲.۸ میلیارد دلار دیگر را از دست داد. متا حالا برخی از کارکنان خود را از کار برکنار کرده و چندین پروژه‌ از جمله پروژه‌ی ساخت ساعت هوشمند خود را نیز لغو کرده است.

با این حال، مارک زاکربرگ معتقد است که پروژه‌ی دنیای مجازی متاورس سود میلیاردی را برای متا به همراه خواهد داشت و این شرکت در سال ۲۰۳۰ به سوددهی خواهد رسید. بدون شک مدیر عامل متا امیدوار خواهد بود که ارزش سهام این شرکت تا آن زمان به حالت قبلی بازگردد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید