حساب میلیون ها کاربر فیسبوک مسنجر هک شد - تکفارس 
حساب میلیون ها کاربر فیسبوک مسنجر هک شد - تکفارس 
حساب میلیون ها کاربر فیسبوک مسنجر هک شد - تکفارس 

حساب میلیون ها کاربر فیسبوک مسنجر هک شد

مهدی حلوائی
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 21:00
فیسبوک مسنجر

حملات فیشینگ کماکان در بین هکرها از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و این افراد برای افزایش درآمد خود معمولاً شرکت‌های بزرگ را هدف قرار می‌دهند. همین موضوع باعث شده تا کاربران سرویس‌های مایکروسافت، اپل و متا بیشترین ضرر را از حملات فیشینگ متحمل شوند. حالا شرکت امنیتی PIXM اعلام کرده است که هکرها حملات فیشینگ گسترده‌ای را در اپلیکیشن فیسبوک مسنجر آغاز کرده‌اند.

بر اساس گزارش PIXM، هکرها با استفاده از پلتفرم‌ فیسبوک کاربران را به افشای اطلاعات حساب خود ترغیب کرده و پس از دریافت این اطلاعات، آن‌ها را به وب‌سایت‌های مورد نظر خود هدایت می‌کنند. این افراد همچنین با استفاده از اپلیکیشن مسنجر، لینک‌های فیشینگ خود را برای سایر افراد ارسال کرده و از این طریق حملات خود را گسترش می‌دهند.

هر چند که فیسبوک از روش‌های امنیتی مختلفی برای جلوگیری از حملات فیشینگ استفاده می‌کند اما ظاهراً هکرها موفق شده‌اند تا با روش‌هایی مانند استفاده از سرویس‌های تولید URL‌ (مانند Litch.me و Famous.co) سیستم امنیتی این پلتفرم را دور بزنند. بر اساس گزارش PIXM، تعداد کاربرانی که درسال ۲۰۲۱ از وب‌سایت‌های فیشینگ بازدید کرده‌اند ۲.۷ میلیون بوده اما این عدد در سال ۲۰۲۲ به ۸.۵ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است که رشد چشمگیر این نوع از حملات را نشان می‌دهد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید