کمپانی آلپاین خودرویی مخصوص رانندگان فرمول یک تولید خواهد کرد - تکفارس 
کمپانی آلپاین خودرویی مخصوص رانندگان فرمول یک تولید خواهد کرد - تکفارس 
کمپانی آلپاین خودرویی مخصوص رانندگان فرمول یک تولید خواهد کرد - تکفارس 

کمپانی آلپاین خودرویی مخصوص رانندگان فرمول یک تولید خواهد کرد

علیرضا فاضل
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - 23:43
آلپاین A110

تیم آلپاین در اوایل راه خود برای تبدیل شدن به یک برند معروف قرار دارد. این کمپانی بازیکنی جدید در تولید خودروهای کوپه رده بالا به حساب می‌آید که کار خود را با عرضه Alpine A110 برای کسب موفقیتی زودهنگام در این عرصه آغاز خواهد کرد. رنو که کمپانی مادر این تیم فرمول یک به حساب می‌‌آید، چندی پیش برای استقلال بیش‌تر آنان حتی نام این کمپانی را به Alpine تغییر داد. این تغییر نام هم‌چنین باعث شد که رنگ سنتی زرد و سیاه کمپانی رنو به آبی و سفید برند تازه متولد شده آلپاین تغییر کند.

برای کمک به این برند نوپا، قرار است که رانندگان فرمول یک این تیم  یعنی فرناندو آلونزو و استبان اوکون با Alpine A110 های شخصی‌سازی شده خود به محل مسابقات فرمول یک گرند پریکس (Grand Prix) در اروپا سفر کنند. این خودروهای شخصی‌سازی شده شباهت بسیاری به اتوموبیل‌های فرمول یک صاحبان خود خواهند داشت.

مطالب مرتبط:

خودروی آلپاین A110 یک سواری اسپرت سبک‌وزن با تمرکز بر روی راننده است که از قدرتی متوسط بهره می‌برد. هدف اصلی از تولید این اتوموبیل رسمیت بخشیدن به برند آلپاین است؛ در حقیقت این سواری برای شکستن رکوردهای سرعت تولید نمی‌شود، بلکه بیش‌تر برای لذت‌بخش کردن مسیر برای راننده و سرنشینان آن طراحی شده است.

این دو اتوموبیل شخصی‌سازی شده که قرار است برای این دو راننده فرمول یک تولید شوند بر اساس مدل آلپاین A110 هستند که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. این اتوموبیل مجهز به یک موتور توربوشارژ ۴ سیلندری با قدرت ۲۸۸ اسب بخار و نیروی گشتاور ۳۲۰ نیوتون-متر است. آلپاین A110 تنها ۱۱۳ کیلوگرم وزن دارد که در نوع خود خودرویی سبک وزن محسوب می‌شود. همین وزن کم باعث کارایی بهتر این مدل شده است، به طوری که این اتوموبیل شتاب صفر تا صد کیلومتر را در ۴٫۴ ثانیه می‌پیماید و بیش‌ترین سرعت آن نیز ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

متأسفانه، تنها راه دسترسی داشتن به یکی از این اتوموبیل‌های زیبا تبدیل شدن به یک راننده فرمول یک است! این بدین معناست که تنها دو دستگاه از این نوع خودرو در جهان وجود دارد که همین امر آن‌ها را بسیار منحصر به فرد می‌کند.

با برگزاری مسابقات فرمول یک گرند پریکس در شهر ایمولا ایتالیا که قرار است از فردا آغاز شود، ما فرصت این را خواهیم داشت که این دو خودرو را در عمل نیز تماشا کنیم. در طول سال نیز امیدواریم تا نمونه‌های بیش‌تری از این اتوموبیل چشم‌نواز را مشاهده کنیم.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید