تسلا در صدر لیست بدترین شرکت های خودروسازی در بخش حفظ حریم خصوصی کاربران - تکفارس 
تسلا در صدر لیست بدترین شرکت های خودروسازی در بخش حفظ حریم خصوصی کاربران - تکفارس 
تسلا در صدر لیست بدترین شرکت های خودروسازی در بخش حفظ حریم خصوصی کاربران - تکفارس 

تسلا در صدر لیست بدترین شرکت های خودروسازی در بخش حفظ حریم خصوصی کاربران

مهدی حلوائی
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - 12:29
تسلا

بنیاد غیرانتفاعی موزیلا (Mozilla Foundation) در جدیدترین گزارش خود، خودروها را بدترین نوع محصولات از نظر حفظ حریم خصوصی کاربران معرفی کرد. در این گزارش، ۲۵ شرکت خودروسازی مورد بررسی قرار گرفتند که از بین آن‌ها تسلا، هیوندای و نیسان به عنوان بدترین شرکت‌های خودروسازی در بخش حفظ حریم خصوصی کاربران شناخته شدند.

مطالب مرتبط:

تسلا به دلیل استفاده از فناوری هوش مصنوعی در خودروهای خود به دومین شرکتی تبدیل شد که در تمامی تست‌های حریم خصوصی موزیلا شکست می‌خورد. سیستم خودران مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت تا به حال تصادفات و خسارات جانی متعددی را به بار آورده است. در همین حال، شرکت‌های نیسان و کیا اعتراف کرده‌اند که اطلاعات خصوصی کاربران را جمع‌آوری می‌کنند و هیوندای نیز رسماً اعلام کرده که این اطلاعات را در دسترس دولت‌ و نیروی پلیس قرار می‌دهد.

شرکت‌های رنو، داچیا و بی ام و به ترتیب رتبه‌ی آخر لیست مذکور را به خود اختصاص دادند. محققین بنیاد موزیلا نتوانستند تایید کنند که رنو اطلاعات کاربران خود را رمزگذاری می‌کند اما به‌طور کلی این شرکت از نظر حفظ حریم خصوصی کاربران نسبت به شرکت‌های دیگر عملکرد بهتری داشته است. دلیل برتری بی ام و نسبت به سایر رقبا نیز این بوده که غول خودروسازی آلمانی برخلاف هیوندای علناً فروش اطلاعات کاربران به نهادهای شخص ثالث را تایید نمی‌کند.

با این وجود، تمامی برندهای خودروسازی تا حد غیرقابل قبولی به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی داشته‌اند. موزیلا برای تهیه‌ی لیست یادشده حدود ۶۰۰ ساعت به بررسی قوانین مربوط به حریم خصوصی شرکت‌های خودروسازی و اپلیکیشن‌های آن‌ها پرداخته و به طور مستقیم با این شرکت‌ها در ارتباط بوده است اما با این حال اعلام کرده که بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی در بحث حفظ حریم خصوصی کاربران برای آن‌ها به شدت گیج‌کننده بوده است.

هرچند که کاربران می‌توانند با اختیار خود از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آنلاین شرکت‌های خودروسازی استفاده نکنند اما این موضوع باعث می‌شود تا به تمام ویژگی‌های خودروی خود دسترسی نداشته باشند. از این رو به‌نظر می‌رسد که کاربران به جز خرید خودروهای قدیمی، در حال حاضر راه دیگری برای حفظ حریم خصوصی خود در خودروها نداشته باشند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید