بخش SRT کمپانی دوج تغییرات اساسی به خود خواهد دید - تکفارس 
بخش SRT کمپانی دوج تغییرات اساسی به خود خواهد دید - تکفارس 

بخش SRT کمپانی دوج تغییرات اساسی به خود خواهد دید

علیرضا فاضل
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - 21:32
کمپانی دوج

در ماه فوریه امسال شایعاتی مبنی بر این که کمپانی مادر شرکت خودروسازی دوج، استلانتیس (Stallantis)، در صدد است تا بخش ریسینگ و خودروهای اسپورت دوج موسوم به SRT را منحل کند. مدیرعامل کمپانی دوج و یکی از اعضای کلیدی برند کرایسلر یعنی تیم کانیسکیس (Tim Kuniskis)، در مصاحبه با مجله Autoweek این به نوعی مهر تأیید به این شایعات زد و ادعا کرد بدون بازبینی بسیاری از چیزها امکان ادامه فعالیت این بخش وجود نداشت، اما به صورت کلی دیدی مثبت به این به این قضیه دارد.

تیم کانیسکیس در این باره اذعان کرد

ما تیمی را که در یک بخش به صورت هم‌زمان بر روی خودروهای TRX، روبیکن ۳۹۲، خط تولید چارجر و چلنجر کار می‌کردند را به بخشی دیگر منتقل کردیم و تیم RTX  را به بخش مهندسی خودروهای Ram انتقال دادیم. هم‌چنین  تیم روبیکن ۳۹۲ را به بخش خودروهای Wrangler منتقل کردیم.

از دهه گذشته، روشی در میان خودروسازان معمول گشت که آنان در ابتدا یک مدل پایه از خودروی مد نظر را تولید می‌کنند و سپس تیمی مانند SRT وارد کار می‌شوند و مدلی بهتر و با استانداردهای بالا از آن مدل را تحویل می‌دهند.

مطالب مرتبط:

بر اساس گفته‌ها کانیسکیس، این روش که در طول این سال‌ها امتحان خود را پس داده است آن‌چنان برای اتوموبیل‌های برقی جوابگو نیست، زیرا این نوع خودروها جای اصلاح بسیار ناچیزی دارند. وی توضیح داد:

با برقی شدن خودروها، ارتقا دادن کارایی آن‌ها و تولید یک مدل SRT بسیار دشوارتر شده است، زیرا این اتوموبیل‌ها یک میزان قدرت مشخص، باتری الکتریکی با ترکیبات شیمیایی معلوم و اندازه‌ای کاملاً  از پیش معلوم شده دارند.

با وجود بازبینی‌هایی که در تیم SRT کمپانی دوج انجام شده است، هنوز می‌توان نام آن را در خودروهای جیپ و رم مشاهده کرد که نشان دهنده آن است این تیم خلاق هنوز به پایان کار خود نرسیده است. هم‌چنین مسئولیت‌ ارتقای تعدادی از اتوموییل‌های دوج مانند Durango SRT Hellca بر عهده این تیم قرار دارد و برند دوج باید اطمینان حاصل کند که این خودروی ۷۱۰ اسب بخاری به دست خریداران خواهد رسید.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.