خودروی تسلا مدل ۳ تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان شد
خودروی تسلا مدل ۳ تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان شد

خودروی تسلا مدل ۳ تبدیل به پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان شد

مهدی حلوائی
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - 19:43
تسلا مدل 3

خودروی تسلا مدل ۳ حالا بیش از ۸۰۰٫۰۰۰ واحد فروش داشته است و از خودروی نیسان لیف که در سال ۲۰۲۰ فروش ۵۰۰٫۰۰۰ واحدی را تجربه کرده بود، پیشی گرفته است. اما فروش این خودرو در بازار جهانی چگونه بوده است؟ خودروی تسلا مدل ۳ در این قسمت نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و شانزدهمین خودروی پرفروش سال (در بین تمام خودروهای برقی و خودروهای با سوخت فسیلی) بوده است.

براساس گزارش Focus2Move، مجموع فروش خودروی تسلا مدل ۳ در سال ۲۰۲۰ برابر با ۴۳۹٫۷۶۰ واحد بوده است. این عدد در مقایسه با فروش خودروی تویوتا کورولا (پرفروش‌ترین خودروی جهان) یک‌سوم بوده است. این در حالی است که تسلا مدل ۳ از سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه است. همچنین عرضه‌ی این خودرو در بسیاری از کشورها کمی دیرتر انجام شد و این نکته عملکرد بی‌نظیر تسلا مدل ۳ را تایید می‌کند.

مطالب مرتبط:

سه خودروی پرفروش جهان به ترتیب خودروهای تویوتا کورولا با مجموع فروش ۱٫۱۳۴٫۲۶۲ واحد در سال ۲۰۲۰، تویوتا RAV4 و فورد سری F می‌باشند. فروش خودروهای برقی در کشورهای اروپایی بشسیار بیشتر از ایلات متحده بوده اما این نکته با عرضه‌ی خودروهایی مانند فورد F150 لایتنینگ و سایبرتراک تغییر خواهد کرد.

در حال حاضر فروش خودروهای برقی در اروپا در سال ۲۰۲۰ با افزایش ۱۴۷ درصدی روبه‌رو بوده است و با آغار سال ۲۰۲۱، فروش این خودروها بیشتر نیز شده است. لقب پرفروش‌ترین خودروی اروپا در سال ۲۰۲۰ به خودروی رنو زویی با ۹۹٫۲۶۱ واحد فروش تعلق دارد. این خودرو هنوز در کشور ایلات متحده آمریکا عرضه نشده است. خودروی تسلا مدل ۳ با مجموع فروش ۸۵٫۷۱۳ واحد در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین خودروهای اروپا قرار دارد.

به‌نظر می‌سد که موفقیت خودروهای SUV برقی در چند ماه آینده تضمین‌شده باشد. این خودروها از محبوبیت بیشتری نسبت به تراک‌های پیک‌آپ برخوردارند و دو خودروی SUV برقی جدید نیز عملکرد خیره‌کننده‌ای در ماه آپریل (فروردین) به ثبت رسانده‌اند. خودروی تسلا مدل Y در این ماه فروش بهتری از تسلا مدل ۳ داشت و این در حالی است که این خودرو هنوز در کشورهای اروپایی در دسترس نیست. خودروی فولکس‌واگن ID4 نیز در این ماه عملکرد بهتری را نسبت به ID3 به ثبت رساند. این خودرو پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا در ماه آپریل نام گرفت و در رده‌بندی پرفروش‌ترین خودروهای جهان فاصله‌ی چندانی با تسلا ندارد.

نظر شما در مورد خودروهای برقی چیست؟ آیا شرکت تسلا توان رقابت با غول ژاپنی صنعت خودروسازی یعنی تویوتا را خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: InsideEVs

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید