رنو خودروی الکتریکی ۴ اور و سه خودروی الفاین را معرفی کرد - تکفارس 
رنو خودروی الکتریکی ۴ اور و سه خودروی الفاین را معرفی کرد - تکفارس 

رنو خودروی الکتریکی ۴ اور و سه خودروی الفاین را معرفی کرد

حامد شهرزاد
۱۰ تیر ۱۴۰۰ - 11:16
رنو 4 اور

رنو برای آینده خودرو‌های الکتریکی خود برنامه جسورانه‌ای در نظر دارد که شامل ۱۰ وسیله نقلیه الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ است. با توجه به تیزر‌های تبلیغاتی این شرکت، سه مورد از این خودرو‌ها از زیرمجموعه برند الفاین خواهد بود و این خودروساز تأیید کرده است که هفت خودروی دیگر دارای برند رنو خواهند بود.

الفاین در اوایل سال جاری جزئیاتی درباره این وسایل نقلیه را ارائه داد. احتمالاً یکی از این وسایل نقلیه یک خودروی اسپرت خواهد بود که حاصل همکاری بین این برند و لوتوس است. محصول دیگر احتمالاً کراس اوور است و آخرین محصول هاچ بک این شرکت است که به نظر می‌رسد نسخه اسپرت رنو ۵ آینده است. اولین محصول از این دست در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد.

رنو برخی از این محصولات جدید را برای پلت فرم خودرو‌های الکتریکی سی إم اف برای وسایل نقلیه سری سی و دی مانند مگان إی آینده تولید خواهد کرد. این خودرو در آزمایش‌های مختلف موسوم به روش آزمایش وسایل نقلیه هماهنگ شده در سراسر جهان، تا ۵۸۰ کیلومتر (۳۶۰٫۴ مایل) سرعت را پشتیبانی می‌کند.

همچنین خودرو‌های الکتریکی سی إم اف بی‌برای مدل‌های بخش بی‌وجود خواهد داشت. این امر باعث می‌شود هزینه‌های خودرو یک سوم کمتر از خودروی زوی فعلی باشد. این شامل خودروی رنو ۵ الکتریکی آینده است. این محصولات در ارزیابی روش آزمایش وسایل نقلیه هماهنگ شده در سراسر جهان قادر به برد حدود ۴۰۰ کیلومتر (۲۴۸٫۵ مایل) خواهند بود.

مطالب مرتبط:

رنو 4 اور

رنو مدل آینده دیگر را ۴ اور نامیده است. البته این شرکت خودروی ۴ اور را نشان نداده است اما پیشنهاد کرده است که این یک مدل الهام گرفته از یکپارچه‌سازی با خودرو‌های دیگر است. به نظر می‌رسد وسیله نقلیه‌ای که رنو به آن اشاره کرده است بسیار شبیه به رنو ۴ این برند است.

این وسایل نقلیه به رنو کمک می‌کند تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۶۵ درصد از محصولاتش وسایل نقلیه الکتریکی باشند. در سال ۲۰۳۰، ۹۰ درصد از این محصولات را خودرو‌های باتری-الکتریکی تشکیل می‌دهند.

برای حمایت از این وسایل نقلیه آینده، رنو با شرکت تأمین انرژی خودروی انویژن همکاری می‌کند تا یک کارخانه گیگابایت در دوایی در فرانسه بسازد. این کارخانه قادر به ساخت ۹ گیگاوات ساعت باتری در سال ۲۰۲۴ و ۲۴ گیگاوات ساعت در سال ۲۰۳۰ خواهد بود.

این شرکت همچنین با استارت آپ فرانسوی ورکور تفاهم نامه‌ای برای توسعه باتری‌های با کارایی بالا برای بخش‌های سی و بالاتر امضاء کرده است. تولید آزمایشی این باتری‌ها باید از سال ۲۰۲۲ آغاز شود. ورکور قصد دارد گیگا فابریک خود را در فرانسه بسازد که در ابتدا ۱۰ گیگاوات ساعت بسته به رنو می‌رساند و احتمالاً تا ۲۰۳۰ به ۲۰ گیگاوات ساعت افزایش می‌یابد.

رنو در حال تولید یک پرچمدار خودرو‌های الکتریکی جمع و جور برای مدل‌های آینده است که آن را پروژه وان باکس نامیده است. این اجزا می‌توانند موتور الکتریکی، گیرنده و الکترونیک قدرت را در یک واحد واحد ادغام کنند که ۴۵ درصد کوچکتر از مدل‌های فعلی باشد. همچنین قیمت این دستگاه ۳۰ درصد کمتر از فناوری موجود است.

منبع: Motor 1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.