خودروی تمام برقی رنو مگان E-Tech الکتریک رونمایی شد -
خودروی تمام برقی رنو مگان E-Tech الکتریک رونمایی شد -

خودروی تمام برقی رنو مگان E-Tech الکتریک رونمایی شد

مهدی حلوائی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - 21:09
رنو مگان E-Tech الکتریک

برند رنو مگان که از سال ۱۹۹۵ در بازار خودروها مشغول به فعالیت است، محصول جدیدی را به لیست خودروهای خود اضافه کرد. این خودرو که مگان E-Tech الکتریک نام داشته، اولین کراس‌اور این شرکت فرانسوی می‌باشد. این کراس‌اور تنفس طبیعی ۱.۶۲۴ کیلوگرم وزن داشته و از پلتفرم برقی CMF-EV استفاده می‌کند. طول این خودرو ۴.۲۱ متر بوده و فاصله‌ی بین دو محور آن نیز ۲.۷ متر می‌باشد و همین موضوع دست مهندسان رنو را برای ایجاد کابینی بزرگ باز گذاشته است.

مطالب مرتبط:

مگان E-Tech الکتریک از چرخ‌های ۲۰ اینچی استفاده کرده و ارتفاع آن نیز ۱.۵ متر است. این اولین خودروی رنو است که به لوگوی جدید این شرکت مجهز می‌شود. مگان E-Tech در واقع همان خودروی مفهومی مگان eVision بوده که حالا به مرحله‌ی تولید رسیده است. البته این خودرو دچار تغییراتی نیز شده و برای مثال در قسمت کناری آن به‌جای دوربین از آینه‌های معمولی استفاده شده و چراغ‌های ال ای دی عقب و جلوی خودرو نیز شکل ساده‌تری به خود گرفته است. با این وجود، ظاهر کلی این دو خودرو بسیار شبیه به یکدیگر است.

بخش داخلی مگان E-Tech همانند بخش بیرونی آن تفاوت زیادی با خودروهای گازی و بنزینی مگان داشته است. طراحی داشبورد این خودرو شبیه به حرف L بوده و تا حدودی به داشبورد خودروهای مفهومی Morphoz و Symbioz شباهت دارد. نسخه‌ی پایه‌ی این خودرو از صفحه نمایش ۹ اینچی استفاده کرده و نسخه‌ی گران‌تر آن نیز از صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی و سیستم  اطلاعات و سرگرمی ۱۲ اینچی با رزولوشن ۱۵۶۲×۱۲۵۰ بهره برده است.

کراس‌اور تمام برقی جدید رنو علاوه بر پیشرانه‌ی تنفس طبیعی در بخش‌های دیگر نیز دوست‌دار محیط زیست است. روکش صندلی‌های این خودرو از مواد قابل بازیافت طراحی شده و بخش‌های پایینی داشبورد آن نیز از جنس پلاستیک قابل بازیافت است. به‌گفته‌ی رنو، ۹۵ درصد این خودرو قابل بازیافت می‌باشد.

پیشرانه برقی مگان E-Tech در نسخه‌ی پایه توان ۱۳۰ اسب بخار (۹۶ کیلووات) و گشتاور ۱۸۴ پوندفیت (۲۵۰ نیوتون‌متر) را ارائه داده اما این میزان در نسخه‌های گران‌تر به‌ترتیب ۲۱۸ اسب بخار (۱۶۰ کیلووات) و ۲۲۱ پوندفیت (۳۰۰ نیوتون‌متر) است. این خودرو برای رسیدن به شتاب ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) به ۷.۴ ثانیه نیاز خواهد داشت و حداکثر سرعت آن نیز ۱۰۰ مایل بر ساعت (۱۶۰ کیلومتر بر ساعت) می‌باشد.

این خودرو در دو نسخه با باتری ۴۰ و ۶۰ کیلووات‌ساعتی عرضه خواهد شد. حداکثر برد نسخه‌ی پایه ۱۸۶ مایل (۳۰۰ کیلومتر) بوده و نسخه‌ی گران‌تر نیز با هر بار شارژ، مسافت ۲۹۲ مایل (۴۷۰ کیلومتر) را طی می‌کند. شارژ این باتری با استفاده از شارژر AC با سرعت ۲۲ کیلو‌وات انجام شده و این عدد برای شارژ DC برابر با ۱۳۰ کیلو‌وات است. ‌پیش‌فروش خودروی رنو مگان E-Tech الکتریک از فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) و فروش رسمی آن نیز یک ماه پس از این تاریخ آغاز خواهد شد.

نظر شما در مورد خودروی مگان E-Tech چیست؟ آیا این خودرو می‌تواند از نظر تجاری عملکرد موفقی داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید