همکاری رنو و گوگل در ساخت خودروی متکی بر نرم افزار - تکفارس 
همکاری رنو و گوگل در ساخت خودروی متکی بر نرم افزار - تکفارس 
همکاری رنو و گوگل در ساخت خودروی متکی بر نرم افزار - تکفارس 

همکاری رنو و گوگل در ساخت خودروی متکی بر نرم افزار

مهدی حلوائی
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 18:00
رنو

اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی در سال ۲۰۱۸ با گوگل بر سر استفاده از پلتفرم نرم‌افزاری و سرویس‌های این شرکت در خودروهای خود همکاری کردند. حالا شرکت رنو همکاری خود با گوگل را برای ساخت یک خودروی متکی بر نرم‌افزار (SDV) و مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید اتوموتیو (Android Automotive) گسترش می‌دهد.

قرار است که سرویس‌های جدید و پرطرفدار گوگل به خودروی یادشده اضافه شده و برای تسریع در توسعه‌ی این خودرو، نسخه‌ی مجازی آن نیز تولید شود. این نسخه از قابلیت‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی برای ادغام آسان‌تر ویژگی‌ها و سرویس‌ها مختلف با نسخه‌ی اصلی بهره خواهد برد. خودروی متکی بر نرم‌افزار رنو همچنین به‌طور مدام به‌روزرسانی‌های جدیدی را دریافت خواهد کرد.

بر اساس گزارش گوگل و رنو، خودروی یادشده امکان شناسایی و تغییر تصمیمات اشتباه راننده را داشته و با ذخیره‌ی اطلاعاتی مانند مقصدهای پرتکرار، ایستگاه‌های شارژ استفاده‌شده و چندین مورد دیگر، تجربه‌ای اختصاصی را برای هر نفر ارائه می‌دهد.

تسلا در بازار خودرهای متکی بر نرم‌افزار پیشتاز بوده و تا به حال با ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های مختلف، ویژگی‌های متعددی را به خودروهای برقی خود اضافه کرده است. همچنین شرکت‌های هیوندای، پورشه و چند شرکت بزرگ دیگر نیز قصد دارند تا به‌زودی خودروهای متکی به نرم‌افزار خود را به بازار عرضه کنند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید