تعلیق پرونده ضد انحصاری اپیک در مقابل اپل در استرالیا به مدت سه ماه - تکفارس 
تعلیق پرونده ضد انحصاری اپیک در مقابل اپل در استرالیا به مدت سه ماه - تکفارس 
تعلیق پرونده ضد انحصاری اپیک در مقابل اپل در استرالیا به مدت سه ماه - تکفارس 

تعلیق پرونده ضد انحصاری اپیک در مقابل اپل در استرالیا به مدت سه ماه

حامد شهرزاد
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - 22:22
apple

پایگاه خبری گیزمودو استرالیا گزارش داده است که یک قاضی استرالیایی به تازگی حکمی را صادر کرده است که به موجب آن، دادخواست اپیک علیه اپل در استرالیا به طور موقت به حالت تعلیق در خواهد آمد، زیرا دو طرف به طور جدی برای دادرسی در دادگاه در آمریکا آماده می‌شوند که برای هر دو کمپانی بسیار قابل توجه است.

اپل با استدلال بر اینکه پرونده‌های ایالات متحده و استرالیا بسیار شبیه به هم هستند و موضوع باید به صورت اساسی در حوزه قضایی اصلی یعنی ایالات متحده حل و فصل شود، به طور کلی درخواست به تعلیق در آمدن دائم پرونده اپیک در استرالیا را داشت. این دو شرکت به طور خاص بر سر بازی اپیک یعنی فورتنایت و هزینه‌هایی که اپل به خاطر انحصاری بودن سیستم پرداخت درون برنامه‌ای از شرکت اپیک گیمز می‌گیرد، درگیر هستند.

مطالب مرتبط:

در ماه آگوست، اپیک سیستم پرداخت‌های درون بازی خود را برای ر‌هایی از انحصار اپل راه‌اندازی کرد، که به طور موثر از پرداخت درون برنامه‌ای انحصاری اپ استور اپل استفاده نمی‌کند و ۳۰ درصد اضافی که اپل در خرید‌های اپ استور می‌گیرد را پرداخت نمی‌کند که این مسئله شروع دعوای اپل و اپیک گیمز بود.

در صورت نتیجه نگرفتن از دادگاه آمریکا، اپیک گیمز می‌تواند دوباره پرونده موجود در استرالیا را به اجرا در آورد

پس از این اقدام اپیک گیمز، اپل بازی فورتنایت را به دلیل نقض قوانین خود، علی رغم استقبال بسیار خوب مردم از این بازی، از فروشگاه اپ استور آی او اس خود حذف کرد. اپیک نیز یک دادخواست ضد انحصاری و شکایت از فروشگاه اپ استور اپل را تجت عنوان انحصارطلبی اپل به دادگاه ارائه کرد و اساساً سعی کرد طرفداران فورتنایت را به وسیله یک فیلم اعتراضی که به منظور تمسخر تبلیغات نمادین ۱۹۸۴ شرکت اپل ساخته شده بود، دور هم جمع کند که این شیوه بسیار قابل توجه است.

در ماه نوامبر، اپیک ادعای حقوقی مشابهی را علیه اپل در استرالیا مطرح کرد و گفت که رفتار سازنده گوشی‌های هوشمند آیفون یعنی شرکت اپل قطعاً غیر منطقی بوده و به نوعی قانون مصرف‌کنندگان در استرالیا و همچنین بخش‌های مختلف قانون رقابت و مصرف‌کننده ۲۰۱۰ را نقض می‌کند. اپیک اساساً ادعا‌های مشابهی را نیز علیه گوگل و فروشگاه برنامه‌های آن یعنی پلی استور مطرح کرده است که نشان می‌دهد اپیک گیمز به طور جدی سعی دارد تا در دادگاه ضدانحصارطلبی پیروز شود.

اپیک گیمز قصد دارد برای آزادی رقابت در پلتفرم‌های دیجیتال با شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل مبارزه کند

قاضی استرالیایی با نام نای پرام به طور ویژه در روز جمعه دستور داد که پرونده در کشور استرالیا به طور موقت و به مدت سه ماه به حالت تعلیق در آورده شود. وی همچنین صریحاً اعلام کرد که اگر اپیک به پرونده خود در ایالات متحده ادامه دهد، دادرسی در استرالیا به طور کامل به حالت تعلیق در خواهد آمد، اما این کمپانی می‌تواند پرونده موجود در استرالیا را با توجه به نتیجه در کشور آمریکا طبق قوانین این کشور به دادگاه‌های استرالیا برگرداند.

روز پنجشنبه، اپل و اپیک مدارک پیشنهادی مربوط به اسناد ارائه شده به دادگاه را برای پرونده دادگاه ایالات متحده، که به طور رسمی قرار است در تاریخ ۳ مه در کالیفرنیا باز شود، ارائه دادند.

روز شنبه سخنگوی اپیک در یک‌ایمیل به د ورج اعلام کرد که این شرکت همچنان به مبارزه علیه شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل برای افزایش رقابت در پلتفرم‌های دیجیتال در استرالیا و سراسر جهان متعهد مانده است. سخنگوی این شرکت افزود که این شرکت قصد دارد به حمایت از دولت و نهاد‌های نظارتی استرالیا ادامه دهد. این شرکت در واقع به دنبال رقابت عادلانه در بازار‌های برنامه‌های تلفن همراه است. اپل به این خبر و موارد پیرامون آن پاسخ فوری نداده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید