اپل داده های بیشتری را در مورد بازی های استیم درخواست کرده است - تکفارس 
اپل داده های بیشتری را در مورد بازی های استیم درخواست کرده است - تکفارس 

اپل داده های بیشتری را در مورد بازی های استیم درخواست کرده است

حامد شهرزاد
۲ اسفند ۱۳۹۹ - 22:00
apple

طبق گزارش‌های جدید، اپل هنگامی که در ماه نوامبر شکایت خود را علیه توسعه‌دهنده بازی فورتنایت یعنی اپیک گیمز اعلام کرد، شرکت والو را نیز احضار کرد و از این شرکت خواست که داده‌های فروش بیشتری را برای بیش از ۴۰۰ بازی ارائه دهد.

پیش از این، اپل تلاش کرده است تا از تلاش‌های اپیک گیمز برای جلوگیری از پرداخت هزینه فروشگاه اپ استور آی او اس جلوگیری کند. اپل معتقد است که داده‌های والو برای محاسبه میزان فروش در «فروشگاه‌های دیگر قابل دسترسی» برای اپیک گیمز لازم است، زیرا از نظر تئوری، اپیک گیمز می‌تواند بازی‌های خود را از طریق استیم و سایر فروشگاه‌های دیجیتالی ارائه دهد. با این حال، این داده‌ها برای ارزیابی درآمد بازی و برنامه‌ها نیز بسیار ارزشمند هستند. در این زمینه، اپ استور آی او اس اپل همچنان به رقابت با فروشگاه استیم والو ادامه می‌دهد.

والو معتقد است که درخواست اپل بیش از حد است و این درخواست را زیر سؤال برد.

در این درخواست، اپل از والو خواسته است که اسنادی را برای نشان دادن موارد زیر، در اختیار اپل دهد:

الف) فروش کل سالانه برنامه‌ها و محصولات درون برنامه‌ای

ب) درآمد سالانه تبلیغات استیم

ج) فروش سالانه محصولات خارجی قابل انتساب به استیم

د) درآمد سالانه استیم

ه) درآمد سالانه حاصله از استیم (اعم از درآمد کل یا درآمد خالص).

اپل معتقد است که این داده‌ها برای «تعیین اندازه کل فروشگاه‌های دیجیتالی در دسترس اپیک گیمز» ضروری است. اپل در این گزارش گفته است که دادگاه از سامسونگ خواسته است که اطلاعات «تقریباً مشابهی» را ارائه دهد.

علاوه بر این، اپل همچنین از والو درخواست‌های دیگری کرده است که شامل موارد زیر است:

الف) نام هر برنامه در استیم

ب) محدوده تاریخ زمانی که یک برنامه می‌تواند در استیم استفاده شود

ج) قیمت برنامه‌ها در استیم و قیمت هر محصول درون برنامه‌ای

والو معتقد است که این درخواست‌ها بسیار گسترده است. با توجه به اظهارات والو در این سند، «اپل ۴۳۶ بازی ویدیویی را برای والو ذکر کرده است که گفته می‌شود برای خرید در فروشگاه بازی‌های اپیک گیمز و استیم موجود است. اپل از والو برای تعیین هر نسخه و تمام محتوای دیجیتالی یا موارد مربوط به هر بازی در استیم از سال ۲۰۱۵ تاکنون، درخواست کرده است. اپل همچنین از والو درخواست کرده است تا اطلاعات جامعی در مورد همه آن‌ها ارائه دهد.

اطلاعات مورد نیاز اپل شامل تاریخ فروش، تغییرات قیمت، درآمد کل «نسخه‌های مختلف بازی به‌طور جداگانه و تقسیم‌شده» و «درآمد والو مربوط به این نسخه‌ها، محتواها و پروژه‌های مربوطه» است.

والو استدلال کرده است که این درخواست «بار سنگینی بر دوش والو برای پرس‌وجو، پردازش و ادغام مقادیر زیادی از محتوا برای ایجاد اسنادی که اپل به دنبال آن است» خواهد بود و این داده‌ها را به‌عنوان بخشی از «فرایندهای کاری روزانه» ضبط نخواهد کرد. در این سند همچنین آمده است که اپل درخواست‌های داده خود را از «بیش از ۳۰۰۰۰ بازی در استیم در ده سال اخیر» به «۴۳۶ بازی در شش سال اخیر» کاهش داده است.

والو همچنین استدلال کرده است که «بیشتر محتوایی که اپل به دنبال آن است اطلاعات مربوط به فروش و قیمت بازی‌های شرکت‌های شخص ثالث است»، اما این شرکت به‌جای اینکه مستقیماً از توسعه‌دهندگان شخص ثالث اطلاعات لازمه را کسب کند، از والو برای راحتی کار درخواست کرده است.

روز چهارشنبه، اپیک گیمز به این دلیل که اپل «نه تنها به برنامه‌های این شرکت آسیب رساند، بلکه رقابت در روند توزیع و پرداخت برنامه‌ها را به‌طور کامل از بین برد» یک شکایت رسمی ضد انحصاری علیه اپل به کمیسیون اروپا ارائه داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید