طراحی دوباره توییتر توسط متخصص فیور - تکفارس 
طراحی دوباره توییتر توسط متخصص فیور - تکفارس 
طراحی دوباره توییتر توسط متخصص فیور - تکفارس 

طراحی دوباره توییتر توسط متخصص فیور

حامد شهرزاد
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - 10:39
Twitter

به عنوان بخشی از سری جدید برنامه ویژه وب سایت تک رادار پرو، این پایگاه خبری به نوعی از طراحان پلتفرم رایگان فیور درخواست کرده است که اساساً یک تغییر به نوعی بزرگ را در وب سایت‌های مختلف انجام دهند. البته شکل برگزاری این برنامه ویژه به این صورت نیست که طراحان فیور به طور کامل یک اثر را از نو خلق کنند، بلکه به طور کلی، تک رادار پرو از متخصصان فیور درخواست می‌کند تا یک برند خاص مشهور را – به عنوان مثال توییتر – پس از انجام حداقل چهار تغییر به صورت کاملاً اصولی به تصویر بکشند.

لوگو و رابط کاربری جدید توییتر که توسط طراح فیور خلق شده است، دارای تغییرات نسبتاً بزرگی بوده است

توییتر

پس از انجام تغییرات نسبتاً گسترده، طراح باتجربه فیور یعنی کاربر یائلیروز از آرم توییتر و رابط کاربری جدید رونمایی کرد و او همچنین به طور دقیق با خبرگزاری‌های مختلف در مورد فرایند تصمیم‌گیری خود و تغییرات انجام‌شده نسبت به لوگو و رابط کاربری قبلی توییتر صحبت کرد و نشان داد که‌ ایده برنامه ویژه تک رادار پرو برای همه مسابقات این نیست که به طور کامل یک اثر را از نو خلق کنیم بلکه با انجام چند تغییر ظاهری در یک نام تجاری مشهور و پس از بازبینی‌های متعدد، بتوانیم آن را دوباره از نو بسازیم. این اقدام در نوع خود جالب توجه است.

در واقع، اقدامات یائلیروز برای ایجاد تغییرات جدید در توییتر شامل نمایی ساده و از نو تصور شده از یک برند نمادین همراه با یک دید جسورانه از رابط کاربری مبتنی بر وب با ذهنی کاملاً باز برای تغییر رنگ‌ها، نوع اشکال و منحنی‌های وب سایت و موارد دیگر سایت توییتر است که با استقبال بسیاری از کاربران مواجه شد. شاید توییتر نیز از این ایده استقبال کند و با شکل جدید این وب‌سایت در آینده مواجه شویم.

منطق یائلیروز

توییتر

یائلیروز در مورد نوع نگرش خود، نحوه تصمیم‌گیری و میزان تغییرات انجام شده در توییتر را به شرح زیر توضیح داد.

توییتر برای بیشتر افراد یک برند کاملاً شناخته شده است، که به دلیل رنگ اصلی خاص و آرم پرنده کاملاً از دیگر شرکت‌ها قابل تشخیص است. اگر لوگوی توییتر تغییرات گرافیکی کمتری داشته باشد و بیشتر نمادی از طرح پرنده باشد، رنگ آبی رنگ افسانه‌ای خود را حفظ کند و فقط یک رنگ ثانویه را به آن اضافه کنیم که به طور کلی در بعضی از نقاط وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توانیم یک لوگوی جدید اما مناسب توییتر خلق کنیم.

به علاوه، من برای همه نوع سلیقه‌ای آماده بودم و لوگویی را خلق کردم که در واقع ظاهری کاملاً زیبا، کمی پر جنب و جوش و حساس‌تر ایجاد می‌کند که می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. من همچنین به معنای واقعی کلمه می‌خواستم با افزودن عناصر تصویرسازی که فقط به وسیله رنگ به آن‌ها اشاره می‌کند، نشان دهم که چگونه توییتر بیشتر از یک برند خاص شناخته شده است، که به دلیل رنگ اصلی خاص و آرم پرنده بسیار قابل تشخیص است. لوگوی جدید ساخته شده توسط من و همچنین رابط کاربری آن برای نسل جدید و جوانان بیشتر مناسب است و حس ورود به یک سایت بسیار مدرن به کاربران دست می‌دهد.

منبع: techradar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید