همکاری ۲۳ میلیون دلاری مدیرعامل توییتر و جی-زی - تکفارس 
همکاری ۲۳ میلیون دلاری مدیرعامل توییتر و جی-زی - تکفارس 
همکاری ۲۳ میلیون دلاری مدیرعامل توییتر و جی-زی - تکفارس 

همکاری ۲۳ میلیون دلاری مدیرعامل توییتر و جی-زی

حامد شهرزاد
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - 18:30
بیت کوین

مدیرعامل توییتر یعنی جک دورسی و موسیقی‌دان آمریکایی یعنی جی زی (Jay-Z) متعهد شده‌اند که ۵۰۰ بیت کوین به ارزش تقریباً ۲۳٫۳ میلیون دلار آمریکا در ₿trust که صندوقی برای تأمین اعتبار توسعه بیت کوین است، سرمایه‌گذاری کنند. دورسی امروز در توییتر اعلام کرد که این اقدام یک کمک مالی برای تأمین بودجه توسعه بیت کوین است. مدیرعامل شرکت توییتر گفت که در ابتدا، توسعه مذکور بر روی گروه‌های موجود در آفریقا و هند متمرکز خواهد شد، اما او و جی-زی قصد دارند جهت‌دهی خاصی به این طرح ندهند. ₿trust در حال حاضر به دنبال استخدام سه عضو هیئت‌مدیره است و در فرم استخدام اعلام کرده است که هدف آن‌ها «تبدیل بیت کوین به یک ارز اینترنتی» است.

آفریقا و هند دو بازار مناسب برای توسعه بیت کوین هستند. همان‌طور که TechCrunch اشاره کرد، به دلیل پایین آمدن قیمت معاملات مرزی که در برخی موارد، در برابر کنترل بازار توسط دولت مقاومت می‌کنند، ارزهای رمزپایه در سراسر قاره آفریقا محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. براساس گزارش‌ها، در پنج سال گذشته، حجم معاملات بیت کوین در نیجریه بسیار زیاد بوده است و پس از ایالات متحده، موفق به کسب رتبه دوم شده است.

از طرف دیگر، بلومبرگ گزارش داد که دولت هند در حال حاضر به دنبال ممنوع کردن ارزهای رمزنگاری خصوصی در این کشور است و همچنین در حال ایجاد یک ارز دیجیتالی رسمی است. TechCrunch اشاره کرد که با وجود قدرت کشور هند در توسعه نرم‌افزار، توسعه ارزهای رمزپایه در این کشور کند بوده است.

دورسی از طرفداران اصلی و طولانی‌مدت ارزهای رمزپایه بوده است و این موضوع در اقدامات شرکت وی نمایان است. از سال ۲۰۱۴، شرکت پلتفرم پرداخت وی با نام اسکوئر (Square) شروع به پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداخت کرده و اعلام کرده است که در سال گذشته، ۵۰ میلیون دلار بیت کوین را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در ارز رمزنگاری‌شده خریداری کرده است.

در آن زمان، اسکوئر اعتقاد خود را مبنی بر اینکه بیت کوین ممکن است واحد پول آینده باشد ابراز داشت، در حالی که ارز رمزنگاری‌شده «وسیله‌ای برای قدرت اقتصادی» است. در اوایل این هفته، مدیر ارشد مالی توییتر اظهار داشت که این شرکت در حال بررسی چگونگی استفاده از بیت کوین برای پرداخت حقوق کارمندان یا سرمایه‌گذاران خود در آینده است.

₿trust دومین سرمایه‌گذاری بزرگ بیت کوین است که در هفته جاری انجام شد. روز دوشنبه، تسلا اظهار داشت که ۱٫۵ میلیارد دلار در ارز رمزنگاری‌شده سرمایه‌گذاری کرده و امیدوار است که در آینده نزدیک از آن به‌عنوان یک روش پرداخت استفاده کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید