حالت تیره توییتر گزینه‌های بیشتری را دریافت کرد - تکفارس 
حالت تیره توییتر گزینه‌های بیشتری را دریافت کرد - تکفارس 
حالت تیره توییتر گزینه‌های بیشتری را دریافت کرد - تکفارس 

حالت تیره توییتر گزینه‌های بیشتری را دریافت کرد

مهدی ملکی
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - 21:00
توییتر

این اواخر باز کردن شبکه اجتماعی توییتر و متعجب شدن مسلماً مورد غیرمنتظره‌ای نیست اما این بار شرایط فرق می‌کند. به تازگی گزارش شده است که برخی از کاربران در نسخه رومیزی توییتر در حال تجربه حالت تیره، تیره‌تری هستند!

توییتر در پاسخ به وب‌سایت The Verge در مورد تغییرات اخیرش گزارش کرده که این به‌روزرسانی جهت انعطاف در برابر حالت عادی یا حالت تیره سیستم عامل کاربران در نظر گرفته شده است. با این حال اگر شما علاقه بیشتری به رنگ «آبی تیره» حالت شب داشتید، می‌توانید با مراجعه به تنظیمات نمایشگر و انتخاب گزینه Dim (به جای گزینه‌های Lights Out  یا Default) باری دیگر به رنگ مورد علاقه خود دست پیدا کنید. با یک بار تغییر این گزینه، همیشه شاهد اجرای آن خواهید بود و از این پس نسبت به این موضوع واکنشی نخواهید داشت.

البته اگر توییتر شما از حالت تیره به حالت روشن تغییر ظاهر داده است، این موضوع از نظر شرکت مذکور عادی نیست. این اتفاق احتمالاً توسط یک باگ رخ داده است. براساس ادعای توییتر اگر پیش‌تر هنگامی که تنظیمات توییتر روی Dim یا Lights Out تنظیم شده، از تنظیمات سیستم عامل مغایر با این بهره برده‌اید، مسبب ایجاد این باگ شده‌اید. به هر حال نیازی به انجام کار خاصی نیست و باری دیگر با مراجعه به تنظیمات مربوط به نمایشگر توییتر، می‌توانید حالت مورد نظر خود را انتخاب کنید. افزون بر این با مراجعه به قسمت مذکور می‌توانید رنگ ثانویه وب‌سایت یاد شده را نیز تغییر دهید.

جدای از سنت‌شکنی در حالت تیره، توییتر مدتی پیش نیز برخلاف سیاست‌های خود مبنی بر فشرده‌سازی حداکثری، گزینه قابل توجهی را برای آپلود تصاویر در دسترس قرار داد. ما در سال پیش شاهد اضافه شدن گزینه ۴K به اپلیکیشن iOS این شبکه اجتماعی بودیم و حال پس از یک سال انتظار، کاربران اندروید نیز مدتی قبل به آن دست یافتند. این ویژگی اکنون روی اپلیکیشن اندروید در دسترس قرار گرفته است و شما می‌توانید از آن استفاده کنید. برخلاف اپلیکیشن iOS که برای دست‌یابی به گزینه یاد شده نیاز به فشردن طولانی مدت تصویر است، کاربران اندروید در گزینه‌های «سه نقطه» گوشه صفحه قادر به یافتن ویژگی ۴K با نام Load 4K هستند. این ویژگی پس از بارگذاری یک تصویر برای مخاطبان در دسترس قرار می‌گیرد.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا نیازی به اضافه کردن رنگ مشکی خالص به توییتر احساس می‌شد؟ سیاست‌های توییتر در پشتیبانی از رزولوشن ۴K و در کل ویژگی‌های جدید را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید