رکوردشکنی بازار رایانه‌های شخصی هند در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ - تکفارس 
رکوردشکنی بازار رایانه‌های شخصی هند در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ - تکفارس 
رکوردشکنی بازار رایانه‌های شخصی هند در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ - تکفارس 

رکوردشکنی بازار رایانه‌های شخصی هند در سه ماهه سوم ۲۰۲۰

مهرداد میرشاهی
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - 11:01
رکوردشکنی بازار رایانه‌های شخصی هند در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ - تکفارس 

طبق گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، با ادامه دورکاری (کار در خانه) و تحصیل از راه دور، بازار رایانه‌های شخصی هند در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، شاهد رشدی ۹٫۲ درصدی بوده است. تولیدکننده‌های این بازار، حدود ۳٫۴ میلیون دستگاه روانه این بازار کرده‌اند. سه ماهه اخیر، قوی‌ترین سه ماهه بازار هند در هفت سال گذشته محسوب می‌شود. بازار مصرف‌کنندگان نیز با رشد همراه بوده و با عرضه ۲ میلیون محموله، موفق به ثبت رکورد شده و به ترتیب، رشد سالانه ۴۱٫۷ درصدی و رشد سه ماهه ۱۶۷٫۲ درصدی را به خود اختصاص داده است.

شرکت اپل، توانسته سهم خود از بازار رایانه های شخصی در هند را افزایش دهد و رشد ۱۹٫۴ درصدی نسبت به سه ماهه سوم ۲۰۱۹ را تجربه کرده است. همچنین کمپانی‌های تازه‌واردی نظیر آویتا و شیائومی نیز عملکرد خوبی داشته‌اند. از آنجایی که بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در هند هنوز نامشخص است، پیش‌بینی می‌شود که بازار PC در این کشور در سه ماهه چهارم نیز با رشد قابل توجهی همراه شود.

از سوی دیگر، از نظر تجاری در مقایسه با سه ماهه دوم امسال، شاهد عرضه محموله‌های زیادی نبوده‌ایم. از این رو، بازار بنگاه‌های اقتصادی رشد سالانه ۳٫۱ درصدی را نشان می‌دهند. از سوی دیگر، اغلب شرکت‌ها عرضه نوت بوک‌ها را به رایانه‌های رومیزی ترجیح می‌دهند و به همین جهت، شاهد افزایش ۷۰٫۱ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی هستیم. در نهایت، بازار SMB نیز با شروع فعالیت برخی مشاغل، رشد سالیانه ۵٫۵ درصدی را تجربه کرده است.

در زمینه برندها نیز می‌توان بیان داشت که شرکت HP با عرضه ۹۶۵ هزار دستگاه و سهم ۲۸٫۲ درصدی، پیشتاز این بازار محسوب می‌شود. لنوو نیز با کسب ۲۱٫۷ درصد از سهم بازار در جایگاه دوم قرار گرفته است. این شرکت موفق به عرضه ۷۴۴ هزار دستگاه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ میلادی شده که با رشد ۱۶٫۹ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، نسبت به ۵ شرکت برتر این بازار، رشد کمتری را تجربه کرده است.

بازار PC در سه ماهه سوم 2020 در بازار هند

سپس، کمپانی دل با عرضه ۷۳۱ هزار دستگاه و کسب ۲۱٫۳ درصد از سهم بازار در جایگاه سوم محبوب‌ترین برندهای این بازار قرار گرفته است. ایسر نیز با فروش ۳۲۷ هزار محموله و کسب ۹٫۵ درصد از بازار موفق به تصاحب جایگاه چهارم شده است.

سرانجام، شاهد کسب رتبه پنجم این بازار توسط شرکت ایسوس هستیم که موفق به کسب ۷٫۵ درصد از بازار رایانه‌های شخصی هند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ میلادی شده است. این شرکت با عرضه ۴۰۳ هزار دستگاه و رشد سالانه ۵۵٫۴ درصدی، بهترین عملکرد را در بین برندهای مطرح این بازار دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید