کامپیوتر “سبز” اینتل تا ۹۰ درصد قابل بازیافت است - تکفارس 
کامپیوتر “سبز” اینتل تا ۹۰ درصد قابل بازیافت است - تکفارس 

کامپیوتر “سبز” اینتل تا ۹۰ درصد قابل بازیافت است

مهدی حلوائی
۷ اسفند ۱۴۰۱ - 11:57
کامپیوتر سبز اینتل

بر اساس گزارش خبرگزاری Tom’s Hardware، اینتل به‌تازگی از کامپیوتری رونمایی کرده که تا ۹۰ درصد قابل بازیافت است. اینتل در ساخت این کامپیوتر سبز از شرکت‌های ایسر و Tsinguha Tongfang کمک گرفته است.

کامپیوتر جدید اینتل از تراشه‌های نسل ۱۲ سری i7 ،i5 و i9 پشتیبانی می‌کند اما به دلیل استفاده از یک فن خنک‌کننده‌ی ساده، بیشتر برای کارهای سبک و معمولی کاربرد دارد. همچنین نرم افزار Software Control Center این کامپبوتر با بررسی نحوه‌ی استفاده‌ی کاربر، فعالیت سیستم را به صورت خودکار تنظیم می‌کند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. برد مدار چاپی این دستگاه نیز با کاهش ۲۲ درصدی تعداد قطعات خود از ۱۸۰۰ در سیستم‌های معمولی به ۱۴۰۰ عدد باعث کاهش ۶ درصدی مصرف انرژی سیستم شده است. این برد از فلز، شیشه و مواد ارگانیک ساخته شده و نرخ بازیافت بالایی دارد.

کامپیوتر سبز اینتل

بر اساس تصاویر فاش‌شده، به‌نظر می‌رسد که مادربرد کامپیوتر سبز اینتل از سوکت رم SO-DIMM نوت بوک‌، یک اسلات M.2 و یک اسلات PCIe x16 بهره برده است. اینتل تایید کرده که این مادربرد ۴۶ درصد از مادربردهای ATX کوچک‌تر است. همچنین منبع تغذیه‌ی گالیوم نیتریدی این دستگاه ۷۰ درصد از یک منبع تغذیه‌ی ATX کوچک‌تر بوده و دارای خروجی ۱۲ ولت و طراحی بدون فن است. این منبع تغذیه استاندارد ۸۰ Plus Titanium را نیز دریافت کرده است. به‌طور کلی اینتل میزان مصرف کربن را در این بخش ۹۰ درصد کاهش داده است.

کامپیوتر سبز اینتل می‌تواند نقشه‌ی راه مناسبی برای سایر شرکت‌ها در جهت ساخت محصولات قابل بازیافت و کاهش میزان آلاینده‌های ناشی از ساخت حافظه‌های SSD و یا استفاده‌ی ۲۴ ساعته از سرورها باشد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید