تعداد کاربران آمازون پرایم به ۱۵۰ میلیون نفر رسید - تکفارس 
تعداد کاربران آمازون پرایم به ۱۵۰ میلیون نفر رسید - تکفارس 
تعداد کاربران آمازون پرایم به ۱۵۰ میلیون نفر رسید - تکفارس 

تعداد کاربران آمازون پرایم به ۱۵۰ میلیون نفر رسید

مهرداد میرشاهی
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - 17:31
تعداد کاربران آمازون پرایم به ۱۵۰ میلیون نفر رسید - تکفارس 

آمازون اخیراً گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۹ میلادی خود را منتشر کرده است و این شرکت تعداد بالای مشترکین سرویس پرایم (Prime) را در نتیجه عملکرد شگفت‌انگیز خود در فصل تعطیلات آخر سال می‌داند. این شرکت اعلام کرده که تعداد مشترکین سرویس پرایم بیش از ۱۵۰ میلیون نفر است و تعداد کسانی که در سه ماهه چهارم سال مالی اخیر آمازون به این سرویس پیوسته‌اند، نسبت به تمامی سه ماهه‌های دیگر این شرکت بیشتر است. از آنجایی که در سال ۲۰۱۸ تعداد مشترکین سرویس آمازون پرایم به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده بود، بنابراین در سال قبل بیش از ۵۰ میلیون نفر به این سرویس ملحق شده‌اند.

بر هیچکس پوشیده نیست که بیشتر افراد سعی می‌کنند به جای اشتراک سالانه، اشتراک ماهانه سرویس پرایم را دریافت کنند تا از هدایا و مزایای موجود در فصل تعطیلات زمستانی این سرویس بی‌بهره نمانند. با این حال، آمازون این افزایش تعداد مشترکین را در نتیجه در دسترس قرار گرفتن این سرویس در کشور برزیل در سپتامبر گذشته می‌داند. علاوه بر این‌ها، آمازون یادآور می‌شود که قیمت مناسبِ آمازون فرش (۱۴٫۹۹ دلار برای اشتراک ماهانه) و خدمات تحویل مواد غذایی که ماه اکتبر گذشته برای مشترکین پرایم عرضه شد از جمله دلایل محبوبیت و افزایش تعداد مشترکین این سرویس به حساب می‌آیند.

سال گذشته شاهد بودیم که آمازون رویای تحویل یک روزه اقلام خریداری شده توسط کاربران را به واقعیت تبدیل کرد. این ابتکار عمل ظاهراً برای حفظ مشترکین پرایم و اضافه شدن افراد جدید به این سرویس صورت گرفته است. بر اساس تحقیقات Nick Statt اگرچه سرویس تحویل یک روزه برای کاربران از دیگر راه‌های دریافت محصولات خریداری شده از آمازون ارزان‌تر است اما این روش برای آمازون اصلاً ارزان تمام نمی‌شود.

این شرکت گفته است که در سه ماه اخیر تقریباً از فروش ۸۷٫۴ میلیارد دلاری به سودی ۳٫۳ میلیارد دلاری رسیده است که نسبت به انتظارات وال‌استریت ژورنال رقم کمتری است. به غیر از درآمد هنگفت بخش خرده‌فروشی آمازون، بخش خدمات ابری Amazon Web Services و بخش تبلیغاتی این شرکت نیز با رشدی بی‌سابقه روبرو بوده است و درآمد چشمگیری داشته‌‌اند. همه این‌ها باعث شد تا هزینه‌های بالای هزینه‌های حمل و نقل آمازون جبران شود زیرا این شرکت همچنان برروی بخش لجستیک خود سرمایه‌گذاری می‌کند؛ اخیراً بیش از ۱۲٫۹ میلیارد دلار برروی این بخش سرمایه‌گذاری شده که البته هنوز به اندازه کافی به سودآوری نرسیده است.داند

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید