تیک‌توک از نمایش ویدیوهای کاربران معلول جلوگیری می‌نماید - تکفارس 
تیک‌توک از نمایش ویدیوهای کاربران معلول جلوگیری می‌نماید - تکفارس 
تیک‌توک از نمایش ویدیوهای کاربران معلول جلوگیری می‌نماید - تکفارس 

تیک‌توک از نمایش ویدیوهای کاربران معلول جلوگیری می‌نماید

مسلم رفیعی
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 22:30
تیک‌توک از نمایش ویدیوهای کاربران معلول جلوگیری می‌نماید - تکفارس 

شبکه ویدیوی اجتماعی تیک‌توک (TikTok)، ظاهراً دسترسی افراد دارای معلولیت ازجمله مبتلایان به سندروم چهره و سندروم داون را محدود ساخته است. به گفته وب‌سایت Netzpolitik.org، که با یک منبع در داخل این شرکت صحبت کرده، قرار بوده که این سیاست از کاربران با خطر بالای تهدید محافظت نماید. بااین‌حال در عمل، ظاهراً این اقدام به تبعیض منجر شده و این مشکل با مسائل مربوط به تصمیم‌گیری‌های فوری تعدیل‌کنندگان درباره ویژگی‌های فیزیکی و ذهنی کاربران، ترکیب شده است.

شهرت تیک‌توک به‌شدت وابسته به دریافت محتوا از طریق الگوریتم این رسانه است. اما Netzpolitik.org مدعی است که تیک‌توک این موضوع را برای افرادی که ممکن است مورد خشونت قرار گیرند، دشوار کرده‌ است. یکی از مقوله‌های این ریسک به این معنا است که ویدیوها فقط در کشوری ظاهر می‌شوند که در آن بارگذاری شده‌ باشند. مورد دیگری که به Auto R معروف است، نمایش ویدیوها در قسمت For You کاربران دیگر را پس از تعداد مشخصی از مشاهده‌ها، متوقف خواهد کرد. این برچسب ممکن است که به ویدیوهای فردی نیز سرایت کند، اما برای کاربران ویژه، باید به‌عنوان پیش‌فرض تعیین شده باشد.

به نظر می‌رسد که Auto R بر روی گروه گسترده‌ای از مردم اعمال شده‌ است. این ویژگی می‌تواند ناتوانی‌هایی مانند آنچه که در بالا ذکر شد را پوشش دهد، اما Netzpolitik.org می‌گوید که تیک‌توک دسترسی کاربران چاق و دارای اعتماد به نفس، کاربران همجنسگرا و یا مبتلایان به اوتیسم را محدود می‌سازد. به عبارت دیگر، دسته‌ای از افراد که به احتمال زیاد با سوءاستفاده آنلاین روبرو خواهند شد. بااین‌حال، همان‌گونه که این مقاله اشاره می‌کند، قضاوت این دسته‌بندی‌ها از روی پروفایل یا ویدیوها می‌تواند اقدامی سخت باشد. درحالی‌که هدف از این سیاست جلوگیری از خشونت بود، این کار با مجازات قربانیان احتمالی انجام شد. یکی از سخنگویان تیک‌توک این قوانین را یک تلاش سریع و ناقص جهت مبارزه با این مناقشه نامید. این سخنگو به Netzpolitik.org گفت که:

این قوانین هیچ‌گاه یک راه‌حل بلندمدت نبوده‌اند، اگرچه یک منبع ناشناس بیان کرده که تعدیل‌کنندگان از شهریورماه (سپتامبر) از این قوانین پیروی می‌نمایند.

یکی دیگر از سخنگویان این شبکه اجتماعی به The Verge گفت:

در اوایل و در واکنش به افزایش تحقیر در این اپلیکیشن، ما یک سیاست ساده و موقتی را اجرا کردیم. درحالی‌که هدف ما درست بود، اما رویکرد اشتباه بوده و ما مدت‌ها است که سیاست قبلی را به نفع سیاست‌های ضدتحقیر متفاوت، تغییر داده‌ایم.

تیک‌توک پیش‌تر با اتهامات سانسور سیاسی، ازجمله محدود کردن ویدیوهایی که دولت چین را ناراحت کرده بود، مواجه شده است. این شرکت اخیراً حساب یک کاربر را به دلیل انتقاد از زندانی کردن مسلمانان چینی، به حالت تعلیق درآورد، اگرچه که یکی از سخنگویان این رسانه گفته که این تعلیق در واقع مربوط به یک ویدیوی متفاوت بوده است. این اقدام بعداً معکوس شد و حساب این کاربر به حالت عادی خود بازگشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید