تیک‌توک بابت حذف ویدیوی یکی از کاربران خود عذرخواهی کرد - تکفارس 
تیک‌توک بابت حذف ویدیوی یکی از کاربران خود عذرخواهی کرد - تکفارس 
تیک‌توک بابت حذف ویدیوی یکی از کاربران خود عذرخواهی کرد - تکفارس 

تیک‌توک بابت حذف ویدیوی یکی از کاربران خود عذرخواهی کرد

مسلم رفیعی
۸ آذر ۱۳۹۸ - 11:07
تیک‌توک بابت حذف ویدیوی یکی از کاربران خود عذرخواهی کرد - تکفارس 

تیک‌توک (TikTok) یک پست وبلاگی طولانی مرتبط با اینترنت و سردرگمی را پیرامون یک ویدیوی ضد چینی که در اوایل این هفته فراگیر شده بود، منتشر کرد. یک کاربر جوان این شبکه یک ویدیوی ترکیبی را در هنگام جلوگیری از آگاهی از وضعیت مسلمانان ایغور چینی، به اشتراک گذاشت. تیک‌توک در روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد شفاف‌سازی داشته و بابت اشتباه انسانی دخیل در حذف این ویدیو عذرخواهی می‌کند.

اپلیکیشن تیک‌توک که یک پلتفرم اجتماعی مربوط به اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه است، ببیش ۱٫۵ میلیون بار دانلود شده است. بر اساس گزارش‌ها، این اپلیکیشن به دلیل نگرانی‌های پیرامون امنیت ملی تحت بررسی دولت ایالات‌متحده قرار داشته است.

رئیس بخش ایمنی تیک‌توک آمریکا یعنی اریک هان (Eric Han) در روز چهارشنبه توضیح داد که حساب کاربری شخص یادشده پیش‌تر نیز در تاریخ ۲۳ آبان (۱۴ نوامبر) به دلیل به اشتراک گذاری عکسی از اسامه بن‌ لادن مسدود شده بود، زیرا وی قوانین رسانه‌های اجتماعی علیه قرار دادن مطالب مربوط به تروریست‌ها را نقض کرده بود. این کاربر سپس در تاریخ ۲ آذر (۲۳ نوامبر) حسابی دیگر ساخت و از طریق آن، ویدیوی مربوط به جامعه مسلمانان ایغور چینی را به اشتراک گذاشت. هان اظهار می‌دارد که:

به‌عنوان بخشی از پاک‌سازی گسترده این پلتفرم، در تاریخ ۴ آذر (۲۵ نوامبر) حساب این شخص به دلیل ارتباط گوشی وی با حساب قبلی، دوباره مسدود شد. ویدیوی موردنظر در تاریخ ۶ آذر (۲۷ نوامبر) به دلیل یک اشتباه انسانی حذف گشت. مهم است که روشن کنیم که هیچ‌چیز در راهنمای جامعه ما محتوای این ویدیو را منع نمی‌کند و این مطلب نباید حذف می‌شد.

این ویدیو ۵۰ دقیقه بعد پس از آن که یک عضو ارشد تیم متوجه این خطا شد، دوباره بر روی این پلتفرم قرار گرفت و اکنون از طریق این اپلیکیشن بیش از ۱.۵ میلیون بار مشاهده شده‌ است. تیک‌توک بیان کرد:

ما می‌خواهیم از کاربر موردنظر به دلیل خطای خویش عذرخواهی کنیم. ما به‌طور مستقیم قصد تماس با آن کاربر را داشته و می‌خواهیم که به وی اطلاع دهیم که خواستار لغو ممنوعیت دستگاه این شخص در پرونده موردنظر هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید