جزئیات بیشتر از لپ‌تاپ ۱۵ اینچی Surface Laptop 3 - تکفارس 
جزئیات بیشتر از لپ‌تاپ ۱۵ اینچی Surface Laptop 3 - تکفارس 
جزئیات بیشتر از لپ‌تاپ ۱۵ اینچی Surface Laptop 3 - تکفارس 

جزئیات بیشتر از لپ‌تاپ ۱۵ اینچی Surface Laptop 3

مسلم رفیعی
۲ مهر ۱۳۹۸ - 11:30
جزئیات بیشتر از لپ‌تاپ ۱۵ اینچی Surface Laptop 3 - تکفارس 

پیش‌تر اعلام شده بود که مایکروسافت یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی را در رویداد ۱۰ مهر (۲ اکتبر)  معرفی خواهد کرد و این مدل، از پردازنده‌های شرکت AMD بهره خواهد برد. بسیاری استدلال می‌کنند که حرکت به سمت پردازنده‌های این شرکت، یک گام در جهت درست است یعنی مدل ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ، مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد شد. با این حال، افشاگری‌های جدید نشان می‌دهند که کاهش قیمت ممکن است که تنها هدف مایکروسافت نباشد.

با توجه به گفته‌های خبرگزاری Winfuture، مایکروسافت شش مدل ۱۵ اینچی را از Surface Laptop 3 معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود که مدل پایه این محصول از پردازنده AMD Ryzen 5 3550U  به‌همراه ۸ گیگابایت رم استفاده کرده و قیمتی ۹۹۹ دلاری داشته باشد. یک مدل میان‌رده دیگر نیز وجود دارد که مجهز به پردازنده AMD Ryzen 7 3750U و ۸ گیگابایت رم است، انتظار می‌رود که آن نیز قیمتی در حدود ۱۰۹۹ دلار داشته باشد.

قیمت‌ها حتی می‌توانند از این نیز فراتر روند. مایکروسافت قصد دارد تا Surface Laptop 3 خود را در یک مدل مجهز به پردازنده AMD Hexa-core و ۱۲ گیگابایت رم معرفی نماید. مشتریان در این مدل، بسته به نوع CPU و SSD، دو انتخاب متفاوت را پیش‌رو دارند. قیمت ۱۳۹۹ دلاری برای پردازنده ضعیف‌تر Hexa-core و نیز قیمت ۱۵۹۹ دلاری برای یک پردازنده Hexa-core قوی‌تر و همچنین حافظه SSD.

قیمت‌گذاری این لپ‌تاپ می‌تواند تا ۲۳۹۹ دلار نیز پیش برود. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که مایکروسافت ممکن است که دو مدل مجهز به پردازنده Octa-core SoCs و ۱۶ گیگابایت رم را نیز عرضه نماید. در این مقوله نیز، مشتریان باید ۱،۹۹۹ دلار برای ظرفیت SSD کم‌تر و ۲،۳۹۹ دلار برای ظرفیت SSD بالاتر و همچنین پردازنده Octa-core قوی‌تر پرداخت نمایند.

پایین آوردن قیمت یقیناً یک انتخاب درست است، اما عرضه این مدل‌های متغیر، به وضوح نشان می‌دهد که مایکروسافت می‌خواهد به کاربران بیشتری که نیاز به لپ‌تاپ ۱۵ اینچی دارند، دست یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید