سرویس دیزنی پلاس در هلند رایگان شد - تکفارس 
سرویس دیزنی پلاس در هلند رایگان شد - تکفارس 
سرویس دیزنی پلاس در هلند رایگان شد - تکفارس 

سرویس دیزنی پلاس در هلند رایگان شد

سید محمد معلمی
۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - 16:30
سرویس دیزنی پلاس در هلند رایگان شد - تکفارس 

سرویس پخش ویدیوی دیزنی پلاس قرار است در تاریخ ۱۲ نوامبر به صورت رسمی عرضه شود و کاربران برای دریافت اشتراک آن باید ماهانه ۶٫۹۹ دلار یا سالانه ۶۹٫۹۹ دلار پول بپردازند. در این سرویس کارتن‌های جذابی نظیر The Simpsons وجود خواهند داشت و سریال‌های تلویزیونی محبوبی نیز در آن مشاهده خواهند شد. دیزنی (Disney) قصد دارد تا برنامه‌های پرطرفداری را در نرم‌افزار پخش ویدیوی خود بیاورد تا مخاطبان زیادی را جذب کند. کاربران نیز می‌توانند با توجه به محتوای فیلم‌ها یا شخصیت‌های دیزنی، به دنبال فیلم، سریال، کارتن و یا برنامه مورد علاقه خود بگردند.

حالا بر اساس ادعای برخی افراد، نرم‌افزار دیزنی پلاس در گوگل پلی استور وجود دارد ولی تنها ساکنین کشور هلند می‌توانند آن را دانلود و نصب کنند. حالا با فرصت ارائه شده به هلندی‌ها، این افراد قادر خواهند بود تا تاریخ ۱۲ نوامبر (یعنی زمان عرضه رسمی اپلیکیشن) از تمامی محتواهای موجود در این نرم‌افزار به صورت رایگان بهره ببرند. البته وقتی دیزنی پلاس رسماً آغاز به کار کرد هم برخی قسمت‌ها رایگان خواهند بود. این کمپانی پخش فایل‌های رسانه‌ای انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ بین ۶۰ تا ۹۰ میلیون کاربر داشته باشد که یک سوم از این افراد در ایالات متحده ساکن خواهند بود.

دیزنی پلاس، رقیبی جدی برای اپل تی‌وی پلاس و سایر نرم‌افزارهای مشابه

علاوه بر اینکه قیمت خرید اشتراک دیزنی پلاس از نتفلیکس کمتر خواهد بود بلکه بابت پخش فیلم‌های دارای کیفیت ۴K هم هزینه بیشتری از افراد دریافت نخواهد کرد. ضمن اینکه کاربران می‌توانند تا ۷ پروفایل در این برنامه بسازند. به علاوه، تعداد دانلودها نامحدود خواهد بود و همزمان چهار نمایشگر می‌توانند فیلم‌ها و سریال‌ها را نمایش دهند. برای اینکه بتوانید در نتفلیکس از همه این امکانات بهره‌مند شوید، باید ماهانه ۱۵٫۹۹ دلار پول بپردازید که البته با این هزینه تنها فرصت ساخت ۴ پروفایل فراهم خواهد شد. از طرفی، وقتی قسمت جدیدی از یک سریال منتشر گردید، دیزنی آن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد این در حالی است که وقتی یک فصل از یک سریال به صورت کامل منتشر شد، نتفلیکس آن را عرضه می‌کند. این را اضافه کنیم که دیزنی معمولاً علاقه‌ای به ارائه محصولات و خدمات با قیمت کم ندارد اما فعلاً به منظور رقابت با نتفلیکس و سرویس‌های مشابه چنین قیمت‌هایی را ارائه کرده است.

یکی دیگر از سرویس‌های پخش رسانه‌ای که با دیزنی پلاس رقابت خواهد کرد اپل تی‌وی پلاس (+Apple TV) نام دارد که کاربران باید پس از گذشت یک ماه عضویت رایگان، هر سی روز یک بار ۴٫۹۹ دلار پول بپردازند. ضمناً، کسانی که یک آیفون جدید خریداری نمایند نیز می‌توانند اشتراک یکساله رایگان دریافت نمایند. در مورد دوم، برنامه‌های تلویزیونی از سرویس‌های مختلف در اختیار افراد قرار خواهند گرفت. به هر حال، اپل تی‌وی پلاس در تاریخ ۱ نوامبر به صورت رسمی عرضه می‌شود و از میانه‌های سال آتی میلادی نیز NBCUniversal سرویس پخش فیلمش را منتشر می‌کند که برای برخی رایگان خواهد بود و برای برخی‌ها پولی.

با همه سرویس‌های پخش محتوای رسانه‌ای، مطمئناً رقابت در این صنعت تنگاتنگ‌تر خواهد شد. نتفلیکس برای پخش سریال Friends در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بابت کپی‌رایت پول پرداخت کرد ولی با آغاز سال ۲۰۲۰ تمامی ۲۳۶ قسمت این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار از نتفلیکس حذف خواهد شد و به سرویس دیگری به نام HBO Max خواهد رفت که به WarnerMedia تعلق دارد. گفته می‌شود نتفلیکس در سال ۲۰۱۵ با هزینه ۳۰ میلیون دلاری حق نشر Friends را خریداری کرد تا این سریال یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های آن لقب گیرد.

حالا انتظار می‌رود HBO Max هر ماه ۱۴٫۹۹ بابت اشتراک کاربران پول دریافت کند و این یعنی بیش از حق اشتراک دو ماهه دیزنی پلاس و اپل تی‌وی پلاس.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید