اپل تی‌وی پلاس از ۱۰ آبان ماه آغاز به کار خواهد کرد - تکفارس 
اپل تی‌وی پلاس از ۱۰ آبان ماه آغاز به کار خواهد کرد - تکفارس 
اپل تی‌وی پلاس از ۱۰ آبان ماه آغاز به کار خواهد کرد - تکفارس 

اپل تی‌وی پلاس از ۱۰ آبان ماه آغاز به کار خواهد کرد

مهرداد میرشاهی
۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - 22:16
اپل تی‌وی پلاس از ۱۰ آبان ماه آغاز به کار خواهد کرد - تکفارس 

اپل تی‌وی پلاس، سرویس استریم اپل، روز جمعه ۱۰ آبان ماه (۱ نوامبر) با اشتراک ماهانه ۴٫۹۹ دلار آغاز به کار خواهد کرد. این هزینه ماهیانه اجازه دسترسی به سرویس را برای همه اعضای خانواده کاربر فراهم می‌کند و اگر یکی از محصولات اپل نظیر آیفون، آیپد یا اپل تی‌وی را بخرید، یک سال اشتراک رایگان دریافت خواهید کرد.

طبق اطلاعات منتشر شده، افرادی که یکی از محصولات اپل را خریداری می‌کنند، پس از سه ماه از کار کردن با آن دستگاه، می‌توانند به این اشتراک رایگان سالانه دسترسی یابند. اگر دستگاهی را پیش از عرضه اپی تی‌وی پلاس خریداری یا فعال کرده باشید، سه ماه اشتراک رایگان برای شما منظور خواهد شد که از روز ۱۰ آبان (۱ نوامبر) قابل استفاده خواهد بود. اپل این امکان را به شما می‌دهد تا اشتراک اپل‌ تی‌وی پلاس خود را با شش تن از اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید و از رمز عبور و اپل آی‌دی خود نیز بهره ببرید. لازم به ذکر است که پس از گذشت یک سال، اشتراک شما به صورت خودکار به مدت یک ماه با قیمت ۴٫۹۹ دلار تمدید خواهد شد.

با قیمت اشتراک ۴٫۹۹ دلاری، اپل‌ تی‌وی پلاس به گزینه جذاب‌تری نسبت به رقبای اصلی خود تبدیل خواهد شد. محبوب‌ترین برنامه سرویس نتفلیکس در حال حاضر، اشتراک ماهانه ۱۲٫۹۹ دلاری است و دیزنی پلاس نیز از تاریخ سه شنبه ۲۱ آبان ماه (۱۲ نوامبر) با هزینه ۶٫۹۹ دلاری در هر ماه در دسترس قرار خواهد گرفت. طرح ویژه دیگر دیزنی پلاس نیز ۱۲٫۹۹ دلار قیمت دارد و حاوی تبلیغات و باندل سرویس‌های هولو و سرویس استریم ورزشی ESPN+ می‌شود.

با اینکه اشتراک ماهانه سرویس اپل تی‌وی پلاس تنها ۴٫۹۹ دلار قیمت دارد اما نکته مهم این است که سرویس اپل، در زمان عرضه، سریال‌های ویژه و اختصاصی کمی در اختیار دارد. از جمله سریال‌های اختصاصی اپل برای این سرویس می‌توان به سریال The Morning Show با نقش‌آفرینی ریس ویترسپون (Reese Witherspoon) و جنیفر آنیستون (Jennifer Aniston) و درام Dickinson با بازی هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) اشاره کرد. این تعداد قطعاً کمتر از ده‌ها فیلم و سریال نتفلیکس است و طبیعتاً اپل نسبت به دیزنی، سریال‌های متعددی در اختیار ندارد که تا زمان پخش نمایش‌های جدید، آن‌ها را در دسترس کاربران خود قرار دهد. با این وجود، ۴٫۹۹ دلار قطعاً قیمت جذاب‌تر و مقرون به صرفه‌تری نسبت به ۱۰ دلار ماهانه است.

با این حال، اپل متعهد به تولید محتوای اورجینال برای سرویس استریم خود است و طبق گزارش بلومبرگ، بودجه این بخش را از ۱ میلیارد دلار به ۶ میلیارد دلار افزایش داده است. همچنین گفته می‌شود که اپل برای تولید سریال‌های با کیفیت، حاضر است ۱۵ میلیون دلار بودجه برای تولید اپیزودهای سریال‌های خود نظیر The Morning Show و سریال علمی تخیلی See با هنرنمایی جیسون موموآ (Jason Momoa) هزینه کند. همچنین کوپرتینویی‌ها حقوق پخش Dads را نیز بدست آورده‌اند. تولید این مستند بر عهده برایس دالاس هاوارد (Bryce Dallas Howard) بوده که درباره پدران در سراسر جهان است و در جشنواره فیلم تورنتوی امسال نیز حضور داشته است.

اپل قصد دارد طی چند ماه آینده، سریال‌های جدیدی برای اپل‌ تی‌وی‌ پلاس معرفی کند. بیشتر سریال‌های تلویزیونی با سه اپیزود آغاز به کار می‌کنند و پس از آن هر هفته یک قسمت از آن‌ها منتشر می‌شود. با این حال، برای برخی سریال‌ها نیز همه فصل‌های آنان به صورت یکجا در دسترس قرار خواهند گرفت. این روند شبیه به روال کاری سرویس‌هایی نظیر هولو و آمازون پرایم و تا حدودی نتفلیکس است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید