محدودیت های اشتراک گذاری رمز عبور دیزنی پلاس اعمال می شود - تکفارس 
محدودیت های اشتراک گذاری رمز عبور دیزنی پلاس اعمال می شود - تکفارس 
محدودیت های اشتراک گذاری رمز عبور دیزنی پلاس اعمال می شود - تکفارس 

محدودیت های اشتراک گذاری رمز عبور دیزنی پلاس اعمال می شود

افشین نوری
۶ مهر ۱۴۰۲ - 09:47
دیزنی پلاس

دیزنی پلاس اعلام کرد که برنامه به اشتراک گذاری رمز عبور را آغاز کرده است. طبق این برنامه، از اول نوامبر امسال مشترکین دیزنی پلاس در کانادا با محدودیت اشتراک گذاری اکانت‌های خود با کاربران خارج از خانواده‌شان مواجه خواهند شد.

این شرکت هیچ صحبتی درباره نحوه اعمال این محدودیت‌ها نکرده است، اما از طریق ایمیل به کاربران کانادایی درباره سیاست جدید خود اطلاع داده است.

در این ایمیل آمده است: «ما در حال اجرای محدودیت‌هایی برای اشتراک‌گذاری اکانت یا رمز عبور در خارج از خانواده‌تان هستیم».

نتفلیکس نیز اخیرا محدودیت‌های اشتراک‌گذاری رمز عبور را در سراسر جهان اجرا کرده است، اما به کاربران اجازه می‌دهد تا برای مشترکین خارج از خانواده خود پرداخت کنند. دیزنی پلاس چنین قابلیتی ندارد.بنابراین اگر یک حساب دیزنی پلاس خارج از خانواده در کانادا دارید ممکن است در تاریخ ۱ نوامبر به‌طور غیررسمی از سیستم خارج شوید.

نتفلیکس در زمان کرونا با کاهش شدید کاربران خود مواجه شده، بطوریکه در نیمه اول سال گذشته حدود ۱ میلیون نفر از مشترکین خود را از دست داده بود.

موسسه تحقیقاتی Antenna در گزارش جدید خود گفته است که بعد از اعمال محدودیت‌های اشتراک گذاری پسورد در ماه می امسال، نتفلیکس از سال ۲۰۱۹ تاکنون چهار روز بیشرین افزایش مشترک پولی را داشته است. نتفلیکس گفته است که از ۲۶ می تا ۲۷ می تقریبا ۱۰۰ هزار مشترک جدید اضافه شده است.

طبق این گزارش، میانگین تعداد عضویت در نتفلیکس بعد از اعمال تغییرات جدید حدود ۲۰ درصد در مقایسه با میانگین ۶۰ روز قبل افزایش یافته است. همچنین عضویت‌های جدید حتی بیشتر از تعداد آن‌ها در طول دوران کرونا است.

البته تعداد لغو عضویت‌ها هم بعد از اعمال محدودیت اشتراک‌گذاری پسورد افزایش یافته است، اما به‌اندازه‌ای نبوده است که افزایش کلی عضویت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. البته این آمار، رسمی نیستند و نتفلیکس آن‌ها را تائید نکرده است. این شرکت اولین گزارش خود بعد از اعمال محدودیت مذکور را در ماه جولای منتشر خواهد کرد.

دیزنی پلاس اخیرا قیمت‌های خودش را نیز افزایش داده و گفته است که محدودیت‌های اشتراک‌گذاری رمز عبور از سال آینده به طور گسترده اعمال خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید