TCL با برند آلکاتل دو گوشی جدید معرفی کرد - تکفارس 
TCL با برند آلکاتل دو گوشی جدید معرفی کرد - تکفارس 
TCL با برند آلکاتل دو گوشی جدید معرفی کرد - تکفارس 

TCL با برند آلکاتل دو گوشی جدید معرفی کرد

سید محمد معلمی
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - 17:30
TCL با برند آلکاتل دو گوشی جدید معرفی کرد - تکفارس 

روز گذشته اعلام کردیم که سونی و موتورولا چند گوشی جدید خود را در نمایشگاه IFA امسال معرفی کرده‌اند و حالا نوبت به TCL رسیده تا محصولات جدیدش را با برند آلکاتل در معرض دید عموم قرار دهد. در واقع این کمپانی چینی دو گوشی آلکاتل ۳ ایکس و آلکاتل ۱ وی را معرفی کرده که به نظر می‌رسد با امکاناتی که دارند، بتوانند طرفداران زیادی پیدا کنند.

آلکاتل ۳ ایکس؛ گوشی اقتصادی برای افراد سخت‌پسند

TCL با برند آلکاتل دو گوشی جدید معرفی کرد - تکفارس 

آلکاتل ۳ ایکس نمایشگری ۶٫۵۲ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰*۷۲۰ پیکسلی دارد که از شیوه طراحی آشنایی بهره می‌برد زیرا مانند بسیاری از گوشی‌های دیگر در آن یک ناچ قطره‌ای مشاهده شده و حاشیه‌های مشکی رنگ اطراف صفحه نمایش بسیار باریکی دارد. در قاب پشتی، شاهد حضور سنسور اسکنر اثر انگشت و دوربین سه‌گانه هستیم.

لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، لنز ثانویه ۸ مگاپیکسلی زاویه گسترده و لنز سوم هم ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق است که در حال حاضر نمی‌دانیم کیفیت تصاویر گرفته شده با این دستگاه چگونه خواهد بود. در قاب جلویی نیز یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار به چشم می‌خورد.

پردازنده آلکاتل ۳ ایکس هشت هسته‌ای و ساخت شرکت مدیا تک بوده و مقدار رم در مدل پایه ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت است و نمونه دارای رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی نیز وجود دارد. برای کسانی که فکر می‌کنند ظرفیت ۶۴ گیگابایتی برایشان کافی نیست، می‌توانند یک مموری کارت میکرو SD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را در این گوشی قرار دهند.

جذاب‌ترین ویژگی این دستگاه اما، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت آن است که با وجود یک صفحه نمایش کم مصرف به راحتی می‌تواند تا دو روز دوام بیاورد.

از همه مهم‌تر قیمت مقرون به صرفه آلکاتل ۳ ایکس است که امکان دارد مشتریان زیادی برای خرید آن اقدام کنند زیرا افرادی که حاضر نیستند بابت گوشی پول بپردازند نیز می‌توانند مدل پایه (۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی) این محصول TCL را با قیمت ۱۶۵ دلار خریداری نمایند.

آلکاتل ۱ وی؛ گوشی فوق‌العاده با قیمتی فوق‌العاده‌تر

TCL با برند آلکاتل دو گوشی جدید معرفی کرد - تکفارس 

TCL این گوشی را تولید کرده تا نشان دهد هنوز هم می‌توان یک دستگاه اندرویدی را با قیمت موبایل‌های دکمه‌ای قدیمی به فروش رساند. آلکاتل ۱ وی با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی دارای رزولوشن ۹۶۰*۴۸۰ پیکسلی انتخاب هوشمندانه‌ای برای کسانی است که می‌خواهند گوشی مقرون به صرفه‌ای خریداری کنند. در این دستگاه یک پردازنده هشت هسته‌ای به کار رفته تا با نسخه خام اندروید ۹ بتواند سرعت و عملکرد مناسبی داشته باشد. حالا با توجه به قیمت تعیین شده، نباید تعجب کنید که رم آن ۱ و حافظه داخلی‌اش ۱۶ گیگابایت است ولی اگر دوست دارید بابت آلکاتل ۱ وی کمی بیشتر پول بپردازید، می‌توانید سراغ نمونه‌ای بروید که ۳ گیگابایت رم دارد.

بر خلاف آلکاتل ۳ ایکس، این محصول دارای باتری نسبتاً ضعیف ۲۴۶۰ میلی‌آمپر بر ساعتی است که البته با توجه به نمایشگر کم مصرف و پردازنده نه چندان قوی، همین منبع نیرو نیز آن را کفایت می‌کند.

در مورد دوربین‌ها هم بگوییم که لنز عقب و جلو هر دو ۵ مگاپیکسلی هستند ولی کاربران با دوربین عقب قادر خواهند بود از گزینه تشخیص هوش مصنوعی نیز بهره‌مند شوند.

در پایان اشاره کنیم که قیمت این دستگاه که تا کنون در چهار رنگ تولید شده و یکی از آنها متالیک صورتی است، به ۸۸ دلار می‌رسد.

برای حسن ختام، TCL یک نمایشگر هوشمند مقرون به صرفه به نام آلکاتل اسمارت تب ۷ را هم معرفی کرد که ۷ اینچی بوده و از رزولوشن ۱۰۲۴*۶۰۰ پیکسلی بهره می‌برد. هدف اصلی از تولید این محصول، سرگرم کردن کودکان است و با گوگل اسیستنت همگام‌سازی شده و یک دوربین در آن به کار رفته تا بتوان با نرم‌افزار Google Duo تماس‌های تصویری برقرار کرد. قیمت این نمایشگر هوشمند هم ۸۸ دلار است تا بتواند مشتریان زیادی برای TCL جذب کند.

TCL با برند آلکاتل دو گوشی جدید معرفی کرد - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید