تلویزیون جدید TCL به میز تبدیل می شود - تکفارس 
تلویزیون جدید TCL به میز تبدیل می شود - تکفارس 

تلویزیون جدید TCL به میز تبدیل می شود

مهدی حلوائی
۹ خرداد ۱۴۰۲ - 13:35
تلویزیون تاشوی TCL

کمپانی TCL در رویداد Display Week 2023 از تلویزیون اولد جدیدی رونمایی کرد که پس از تاشدن به یک میز تبدیل می‌شود. این تلویزیون ۶۵ اینچی ۸K با استفاده از فرآیند چاپ جوهرافشان (Inkjet Printing) ساخته شده است.

مطالب مرتبط:.

تلویزیون جدید TCL علی‌رغم طراحی تاشو دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نسبت کنتراست ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ بوده و از فضای رنگ DCI-P3 تا ۹۹ درصد پشتیبانی می‌کند. نمایشگرهای اولد معمولاً از طریق فرآیند تبخیر (که در آن چند لایه از متریال طبیعی توسط یک استسیل فلزی روی سطحی دیگر قرار داده شده و سپس پس از خنک‌ شدن به یک سطح واحد تبدیل می‌شوند) تولید می‌شوند اما این فرآیند مشکلات متعددی داشته و بسیار زمان‌بر است.

TCL چند سال پیش ساخت یک تلویزیون اولد با استفاده از فرآیند چاپ جوهرافشان را تبلیغ کرده بود. در این فرآیند، که مشکلات یادشده را نیز ندارد، متریال ارگانیک با استفاده از یک چاپگر جوهرافشان بزرگ به طور مستقیم روی لایه‌ی دیگر قرار می‌گیرد. بر اساس گزارش Radiant Vision Systems، فرآیند مذکور هزینه‌های ساخت تلویزیون اولد را بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

این اولین باری نیست که از فرآیند چاپ جوهرافشان در ساخت تلویزیون‌ها استفاده می‌شود اما سایز تلویزیون‌ جدید TCL بسیار بزرگ‌تر از دیگر تلویزیون‌های مشابه بوده و همچنین حالا با ساخت این تلویزیون، امکان به‌کارگیری فناوری یادشده در ساخت تلویزیون‌های تاشو نیز ثابت شده است.

منبع: ReviewGeek

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید