فناوری TCL NXTPAPER 3.0 برای کاهش خستگی چشم معرفی شد - تکفارس 
فناوری TCL NXTPAPER 3.0 برای کاهش خستگی چشم معرفی شد - تکفارس 
فناوری TCL NXTPAPER 3.0 برای کاهش خستگی چشم معرفی شد - تکفارس 

فناوری TCL NXTPAPER 3.0 برای کاهش خستگی چشم معرفی شد

افشین نوری
۲۱ دی ۱۴۰۲ - 19:03
TCL

TCL در نمایشگاه CES 2024 از از فناوری نمایشگر NXTPAPER 3.0 رونمایی کرد. TCL می‌گوید فناوری جدید کاملا بهینه شده و دارای قابلیت‌های جدیدی برای بهبود سلامت چشم است.

به گفته TCL فناوری NXTP‌APER 3.0 قادر است نور آبی مضر را تا ۶۱ درصد کاهش دهد و در عین‌حال تصاویر واضح، کنتراست عمیق و رنگ‌های زنده را حفظ کند.

TCL

فناوری NXTPAPER 3.0 با بهره‌گیری از تکنولوژی صفحه نمایش نور قطبی شده دایره‌ای (CPL) به دست آمده است که مسیر «گسیل – انعکاس – شکست» نور را شبیه‌سازی کرده و یک جلوه بصری ایجاد می‌کند که در نهایت باعث راحتی چشم می‌شود.

نرم‌افزار NXTPAPER نیز دارای یک دستیار مراقبت از چشم است که به کاربران کمک می‌کند تا عادات تماشای سالمی برای خود ایجاد کنند.

TCL

همچنین یک یادآوری استراحت برای تشویق کاربران به استراحت در استفاده‌ طولانی‌مدت و کمک به آن‌ها در استفاده از قانون ۲۰-۲۰-۲۰ برای مراقبت از چشم وجود دارد. یعنی هر ۲۰ دقیقه یکبار ۲۰ ثانیه استراحت کنید و روی شی‌ای در فاصله ۲۰ فوتی تمرکز کنید.

این فناوری همچنین دارای یک دمای رنگ تطبیقی است که توسط یک حسگر RGB تغذیه می‌شود و به نمایشگر NXTPAPER امکان می‌دهد تا دمای رنگ را به طور خودکار طبق زمان و نور محیط تنظیم کند تا یک تجربه تماشای بسیار راحت را فراهم کند.

فناوری NXTPAPER 3.0 قرار است در تبلت‌های NXTPAPER 14 Pro و TAB 10 NXTPAPER 5G و گوشی‌های سری ۵۰ که در نمایشگاه CES 2024 معرفی شدند استفاده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید