تلویزیون TCL X955 با روشنایی خیره کننده ۵۰۰۰ نیت معرفی شد - تکفارس 
تلویزیون TCL X955 با روشنایی خیره کننده ۵۰۰۰ نیت معرفی شد - تکفارس 
تلویزیون TCL X955 با روشنایی خیره کننده ۵۰۰۰ نیت معرفی شد - تکفارس 

تلویزیون TCL X955 با روشنایی خیره کننده ۵۰۰۰ نیت معرفی شد

افشین نوری
۸ شهریور ۱۴۰۲ - 17:34
TCL

شرکت TCL تلویزیون پرچمدار X955 را معرفی کرد. این تلویزیون مشخصات جالب توجهی دارد و به جرات می‌توان گفت که قبلا چیزی شبیه به آن ندیده‌ایم.

TCL X955 به عنوان یک Dual-5000 Mini LED معرفی شده است که به معنای آن است که این تلویزیون دارای بیش از ۵۰۰۰ منطقه کم نور محلی است و می‌تواند به حداکثر روشنایی بیش از ۵۰۰۰ نیت برسد.

TCL

در حال حاضر، بهترین تلویزیون های QLED از سیستم نور پس زمینه mini-LED استفاده می‌کنند. از آنجائیکه این LED‌ها بسیار کوچکتر هستند، امکان استفاده بیشتر از آنها وجود دارد و نور پس زمینه بیشتر به معنای کنترل بیشتر بر کیفیت تصویر است. بنابراین در این تلویزیون‌ها به‌جای صدها LED‌ استاندارد شاهد هزاران mini-LED هستیم که گام بزرگی برای عملکرد تلویزیون محسوب می‌شود.

TCL

با افزایش تعداد نور پس‌زمینه‌های mini-LED، می‌توان آن ها را به مناطقی که می‌توانید روشن و خاموش کرد تقسیم کنید که به آن‌ها مناطق کم‌نور محلی گفته می‌شود. هرچه مناطق بیشتری وجود داشته باشد، کنترل نور بیشتر و در نتیجه کنتراست بیشتری خواهید داشت.

قبلا پرنورترین تلویزیون خانگی حدود ۳۰۰۰ نیت روشنایی داشت که با نام TCL QM8 در آمریکای شمالی عرضه شد. QM8 بهترین کنتراست، کنترل نور پس‌زمینه و روشنایی را ارائه می‌دهد که تا به حال در تلویزیون‌های LCD/LED ندیده‌ام.

حالا TCL X955 همه چیز را تغییر داده است و یک جهش یزرگ از ۳۰۰۰ نیت تا ۵۰۰۰ نیت دارد. در حالیکه TCL QM8 دارای ۲۳۰۰ منطقه کم‌نور محلی بود، تلویزیون X955 بیش از دو برابر آن دارد. واقعا حیرت‌انگیز است.

منبع: digitaltrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید