موتورولا One Zoom رسما معرفی شد - تکفارس 
موتورولا One Zoom رسما معرفی شد - تکفارس 
موتورولا One Zoom رسما معرفی شد - تکفارس 

موتورولا One Zoom رسما معرفی شد

علی صفرپور
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - 12:29
موتورولا One Zoom رسما معرفی شد - تکفارس 

خانواده‌ی موتورولا One برخلاف سری G نسل‌به‌نسل نیست، یعنی هر دستگاه کاملا از نو طراحی شده است و قرار نیست جایگزین مدل خاصی شود. پیشتر (در همین سال) موتورولا از One Vision و One Action رونمایی کرد. این برند شیکاگویی امروز از تلفن‌هوشمندی پرده‌برداری کرد که بیشترین علاقه را برای رونمایی‌اش را داشت: One Zoom.

موتورولا One Zoom رسما معرفی شد - تکفارس 

دوربین‌هایی برای هر لحظه، لوگویی درخشان

نام خاص این دستگاه هم بخاطر زوم فوق‌العاده‌ی ۱۰ برابری‌اش است. موتورولا از یک حسگر ۸ مگاپیکسلی (مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر و لنزی تله‌فوتو برای ثبت تصاویر بدون افت‌کیفیت در زوم ۳ برابری) در این دستگاه استفاده کرده است. اما اگر این مورد برای شما کافی نیست، موتورولا یک ویژگی زوم هیبریدی ۱۰ برابری را هم ارائه کرده که زوم اپتیکال ۳ برابری را با اطلاعات دریافت شده توسط دوربین‌های دیگر ترکیب می‌کند تا به تصاویری با کیفیت (در آن درجه از زوم) دست‌یابد.

صحبت از دوربین‌های دیگر شد: One Zoom به یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی (به همراه لرزشگر اپتیکال تصویر) با دریچه‌ی دیافراگم f/1.7 مجهز است. این دوربین از فناوری pixel binning استفاده می‌کند تا تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی خارق‌العاده‌ای را ثبت کند! این دوربین به‌همراه یک سنسور عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی واید ۱۱۷ درجه‌ای همراه شده است تا باهم مجموعه‌ی دوربین‌های One Zoom را کامل کنند. ویژگی‌های این دوربین‌ها با داشتن یک حالت شب (برای بهبود تصویربرداری در شرایط نوری ضعیف) و یک حالت پرتره‌ی اختصاصی کامل می‌شود.

موتورولا One Zoom رسما معرفی شد - تکفارس 

علاوه بر این‌ها، یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلی هم برای دوربین سلفی این دستگاه در نظر گرفته شده است که آن هم از فناوری Pixel Binning سود می‌برد. چهار دوربین پشتی این موتورولا در یک محیط مستطیلی‌شکل در بالای دستگاه قرار گرفته‌اند؛ در محیط مستطیلی‌شکل مذکور، یک نشان درخشان موتورولا خودنمایی می‌کند که قرار است به‌جای LED اعلان‌ها (که در جلوی دستگاه بود) به ایفای نقش بپردازد.

نمایشگری دارای بریدگی،پردازنده‌ی SnapDragon، مقدار زیادی حافظه

One Zoom با یک نمایشگر اولد ۶٫۴ اینچی MaxVision با نسبت تصویر ۱۹:۹ عرضه شده است. این نمایشگر FHD پلاس (۲۳۴۰x1080P) 85 درصد از فضای پنل جلویی را اشغال کرده است، این امر به‌وسیله‌ی بریدگی نمایشگر (Notch) Uشکل ممکن شده است. حسگر اثرانگشت هم درون نمایشگر قرار دارد.

همانند Moto Z4 که در ماه ژوئن معرفی شد، One Zoom هم از یک پردازنده‌ی SnapDragon 675 استفاده می‌کند. این پردازده توسط ۴GB رم و ۱۲۸GB حافظه داخلی (با امکان ارتقا به‌وسیله‌ی کارت SD) همراهی می‌شود. یک باتری ۴۰۰۰mAh هم با امکان شارژ سریع ۱۵ واتی و power brick اقدام به شارژدهی در این دستگاه می‌کند. در آخر هم اندروید ۹ به‌صورت پیش‌فرض و به‌همراه ویژگی‌هایی نظیر Moto Action، Moto Display و Google Assistant در One Zoom ارائه می‌شود.

موتورولا One Zoom رسما معرفی شد - تکفارس 

موتورولا قول داده است که به‌روزرسانی اندروید ۱۰ حتما برای One Zoom عرضه می‌شود ولی احتمال عرضه اندروید ۱۱ برایش کمی پایین است. در آن روی برگه، این شرکت نتوانست به زمان‌بندی بسته‌های امنیتی متعهد شود.

ویژگی‌های دیگر این دستگاه عبارت‌اند از: ورودی USB تایپ C، اسپیکری در بالای دستگاه، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، اتصال ۴G LTE و پشتیبانی از دو سیم‌کارت.

قیمت، تاریخ عرضه و دسترسی

One Zoom از دیروز و از طریق وب‌سایت رسمی موتورولا در ایالات‌متحده در دسترس عموم قرار دارد؛ قیمتش ۴۵۰ دلار است و می‌توان آن را تحت پوشش یکی از اپراتورهای T-Mobile یا AT&T تهیه کرد.

فروش این دستگاه در اروپا هم از امروز و با قیمتی ۴۳۰ یورویی آغاز خواهد شد. در کشورهای آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هم امکان سفارش یک نسخه‌ی ویژه‌ی آمازون وجود دارد که دستیار Alexa را به‌صورت پیش‌فرض و نصب شده دارد.

موتورولا One Zoom رسما معرفی شد - تکفارس 

کاربران بین‌المللی کشورهای برزیل، آرژانتین، مکزیک، و کشورهای دیگر آمریکای‌جنوبی هم امکان سفارش این دستگاه را از دو روز پیش داشتند ولی هنوز قیمت دقیق این محصول برایشان به‌طور رسمی اعلام نشده است.

درضمن، این دستگاه در سه رنگ طوسی الکتریکی، بنفش کائنات و برنز برس‌خورده عرضه می‌شود که بسته به منطقه‌ی فروش دستگاه، این رنگ‌ها متفاوت خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید