پشتیبانی از کلید عبور به ۱Password در اندروید اضافه شد - تکفارس 
پشتیبانی از کلید عبور به ۱Password در اندروید اضافه شد - تکفارس 
پشتیبانی از کلید عبور به ۱Password در اندروید اضافه شد - تکفارس 

پشتیبانی از کلید عبور به ۱Password در اندروید اضافه شد

محمدامین حیدری
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 08:02
1Password پشتیبانی از کلید عبور

در آخرین آپدیت عرضه‌شده برای برنامه ۱Password در اندروید، پشتیبانی از کلید عبور (Passkey) به این ابزار مدیریت پسورد اضافه شده است.

کلیدهای عبور، گام بزرگ بعدی در حوزه امنیت آنلاین هستند که نوید حذف رمزهای عبور مرسوم را برای جایگزینی امن تر می‌دهند. اگرچه پذیرش این قابلیت در بسیاری از زمینه‌ها نسبتا کند بوده است، در این هفته، ۱Password که یکی از بهترین سرویس‌های مدیریت پسورد به‌شمار می‌رود، پشتیبانی از کلیدهای عبور را به اپلیکیشن اندرویدی خود افزوده است.

سرویس ۱Password در قالب یک پست وبلاگ اعلام کرده است که از این پس کلید عبور در هردستگاهی که دارای اندروید ۱۴ و بالاتر است توسط این سرویس پشتیبانی می‌شوند؛ این کار افزون براینکه به ۱Password اجازه می‌دهد تا به مدیریت کلیدهای عبور سایر برنامه‌ها بپردازد، موجب خواهد شد این سرویس مدیریت پسورد در پلتفرم‌های مختلف بدون هیچگونه مشکلی کار کند. ۱Password به‌طور خاص پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف را یک برتری نسبت به برنامه مدیریت کلید‌عبور گوگل می‌داند.

سرویس مدیریت پسورد گوگل تنها برای استفاده در اندروید، کروم و سیستم‌عامل ChromeOS طراحی شده است درحالی که ۱Password برای هرپلتفرم، اپلیکیشن مخصوص خودش را دارد. همچنین قادر به پشتیبانی از مرورگرهای وب بزرگی همچون کروم، فایرفاکس، اج، بریو و سافاری می‌باشد.

شایان ذکر است که ۱Password، در سال گذشته قابلیت پشتیبانی از کلید عبور را به مرورگر کروم اضافه کرده است.

علاوه‌بر ذخیره‌سازی کلیدهای عبور جدید، برنامه ۱Password می‌تواند لاگین‌های شما را به کلیدهای عبور تبدیل کند، البته برای این‌کار نیاز به برنامه‌های سازگار با این قابلیت همچون آمازون، اوبر و واتس‌اپ خواهید داشت. گفتنی است که تعداد این برنامه‌ها درحال افزایش است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید