مایکروسافت به پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ پایان می‌دهد - تکفارس 
مایکروسافت به پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ پایان می‌دهد - تکفارس 
مایکروسافت به پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ پایان می‌دهد - تکفارس 

مایکروسافت به پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ پایان می‌دهد

یاسین میرزایی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 21:05
پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11

طبق آخرین اسناد منتشر شده از سوی مایکروسافت، این کمپانی قصد دارد سال آینده به پشتیبانی از زیرسیستم و اپ‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ پایان دهد.

سه سال پیش بود که این غول نرم‌افزاری اعلام کرد می‌خواهد با اپ‌استور آمازون اپ‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۱ بیاورد. اما این زیرسیستم ویندوز در تاریخ ۱۵ اسفند سال ۲۰۲۵ به پایان کار خود خواهد رسید.

در یک سند که اخیرا از مایکروسافت منتشر شده آمده است:

مایکروسافت درحال پایان دادن به پشتیبانی از زیرسیستم خود برای اندروید است. در نتیجه، اپ‌استور آمازون در ویندوز و تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که از این طریق اجرا می‌شوند از تاریخ ۱۵ اسفند ۲۰۲۵ دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی نخواهند شد.

اگر درحال حاضر از اپ‌های اندرویدی در اپ‌استور آمازون استفاده می‌کنید، می‌توانید پس از تاریخی که برای پایان کار این سرویس اعلام شده به استفاده از آن‌ها ادامه دهید. ولی توانایی دانلود کردن اپ یا بازی جدیدی نخواهید داشت. همچنین از تاریخ ۱۶ اسفند کاربران ویندوز ۱۱ دیگر قادر به جست‌وجوی اپ‌استور آمازون یا دیگر اپلیکیشن‌های اندرویدی مرتبط در فروشگاه مایکروسافت نخواهند بود.

در بیانیه‌ای که آمازون منتشر کرده گفته شده:

توسعه‌دهندگان بعد از تاریخ ۱۵ اسفند ۲۰۲۴ دیگر قادر به ارسال اپلیکیشن‌های جدید با هدف انتشار در ویندوز ۱۱ نخواهند بود. اما آن‌ها می‌توانند تا زمانی که پشتیبانی از اپ‌استور آمازون به‌طور کامل متوقف نشده است به انتشار به‌روزرسانی برای اپ‌های خود ادامه دهند.

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ ابتدا پاسخی به پیشرفت اپل در رابطه با تراشه M1 و اجرای اپ‌های iOS در سیستم‌عامل مک به‌ نظر می‌رسید. هرچند مایکروسافت با آمازون همکاری کرد ولی این دو شرکت بدون دسترسی رسمی به پلی‌استور گوگل هیچ‌وقت نتوانستند تجربه‌ای دلچسب ارائه دهند. احتمالا‍ این بخش بزرگی از دلایل مایکروسافت برای پایان دادن به پشتیبانی از اپ‌های اندروید در ویندوز ۱۱ بوده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید