شکست استراتژی اپل؛ کاربران اندروید آیفون‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر را ترجیح می‌دهند - تکفارس 
شکست استراتژی اپل؛ کاربران اندروید آیفون‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر را ترجیح می‌دهند - تکفارس 
شکست استراتژی اپل؛ کاربران اندروید آیفون‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر را ترجیح می‌دهند - تکفارس 

شکست استراتژی اپل؛ کاربران اندروید آیفون‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر را ترجیح می‌دهند

فرزاد اسرافیلی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - 11:07
کاربران اندروید آیفون

رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال افزایش است. برندهایی از قبیل اپل، سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو و بسیاری دیگر رقابت تنگاتنگی با یکدیگر برای فروش بیشتر گوشی‌ها و بدست گرفتن رهبری بازار دارند.

با این حال، رقابت بین این برندها تنها بخشی از ماجرا است زیرا اپل و گوگل نیز با یکدیگر بر روی سیستم عامل موبایل در رقابت‌ هستند. به نظرشما برنده این رقابت چه کسی است؟ اخیرا در مورد رفتار کاربران iOS و اندروید تحقیقاتی صورت گرفته است که در ادامه به جزییات آن می‌پردازیم.

همانطور که می دانید، تغییر عادات برای همه بسیار چالش برانگیز باشد. بدون شک، برای کسی که سال‌ها از اندروید یا iOS استفاده کرده است، تغییر گرایش به دیگری بسیار دشوارتر می‌شود. با این وجود، برخی از کاربران شجاعت کافی به خرج می‌دهند و دست به این تغییر می‌زنند. تحقیقات موسسه Consumer Intelligence Research Partners LLC عادات این کاربران را آشکار کرده است. به عنوان مثال، در پنج سال گذشته، درصد مهاجرت کاربران از اندروید به iOS بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است. نرخ نغییر گرایش کاربران اندروید به iOS در پنج سال اخیر به شرح زیر است:

کاربران اندروید آیفون

• سال ۲۰۱۹ -۱۳ درصد
• سال ۲۰۲۰ – ۱۱ درصد
• سال ۲۰۲۱ – ۱۱ درصد
• سال ۲۰۲۲ – ۱۵ درصد
• سال ۲۰۲۳ -۱۳ درصد

نکته قابل توجه این است که ترجیحات کاربران ثابت نیست و دائماً در حال تغییر است. اپل هر سال مدل‌های جدید آیفون با پردازنده‌های قدرتمندتر به بازار عرضه می‌کند. با این حال، در چند سال اخیر این ارتقا پردازنده از ضروریات کاربران نبوده است. ازینرو آیفون‌های قدیمی‌تر به گزینه‌ای بسیار ارجح‌تری تبدیل شده است. از سوی دیگر، کاربران اندرویدی که اولویتشان عملکرد و قیمت بوده است، آیفون های قدیمی را به مدل های گران قیمت ترجیح می‌دهند.

در سال ۲۰۲۳، ۲۹ درصد افرادی که به آیفون گرایش پیدا کرده‌اند از آیفون SE 3 ، آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ یا آیفون ۱۳ مینی را انتخاب کردند، در حالی که تنها ۲۱ درصد از کاربران فعلی آیفون سراغ این مدل‌ها رفته‌اند. با این حال، اکثریت افرادی که به آیفون تغییر گرایش داده‌اند (۵۱ درصد) همچنان سری جدیدتر آیفون ۱۴ را انتخاب کردند. این نشان می‌دهد که در حالیکه قیمت آیفون‌ها عامل مهمی در مهاجرت کاربران اندروید به آیفون می‌باشد، بسیاری مایل به سرمایه گذاری در آخرین فناوری اپل یعنی آیفون ۱۴ هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید