هوش مصنوعی Gemini تا سال ۲۰۲۵ در گوشی‌های اندرویدی ادغام می‌شود - تکفارس 
هوش مصنوعی Gemini تا سال ۲۰۲۵ در گوشی‌های اندرویدی ادغام می‌شود - تکفارس 
هوش مصنوعی Gemini تا سال ۲۰۲۵ در گوشی‌های اندرویدی ادغام می‌شود - تکفارس 

هوش مصنوعی Gemini تا سال ۲۰۲۵ در گوشی‌های اندرویدی ادغام می‌شود

فرزاد اسرافیلی
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - 15:19
جمنای


گوگل قصد دارد مدل‌های زبانی هوش مصنوعی پیشرفته خود، موسوم به جمنای (Gemini) را تا سال ۲۰۲۵ در گوشی‌های هوشمند اندرویدی ادغام کند. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که نسخه قبلی این هوش مصنوعی یعنی جمنای نانو (Gemini Nano)، همچنان به دسترسی اینترنت نیاز دارد.

با ادغام مدل‌های قدرتمندتر آن روی گوشی‌ها، کاربران برای بهره‌مندی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دیگر نیازی به اتصال دائم نخواهند داشت. این امر هم به نفع کاربران خواهد بود و هم حریم خصوصی افراد بیشتر حفظ خواهد شد.

قدرتمندترین هوش مصنوعی گوگل یعنی جمنای اولترا دارای ۱.۵۶ تریلیون پارامتر است. این مدل از نظر درک زبان و قابلیت‌های تولید، با مدل GPT-4 شرکت OpenAI برابری می‌کند. ادغام جمنای اولترا می‌تواند طیف وسیعی از قابلیت‌ها و عملکردهای جدید را برای کاربران اندروید به ارمغان بیاورد.

این روزها بازار گوشی‌های هوشمند با کاهش فروش مواجه شده است. ازاین‌رو ناظران صنعت امیدوارند با بکارگیری پتانسیل‌های هوش مصنوعی و ایجاد “سوپر چرخه هوش مصنوعی” نوآوری خلق کرده و دوباره توجهات کاربران به سوی گوشی‌های اندروید را جلب کنند.

با این حال، تحلیلگران با احتیاط به این مسئله نگاه می‌کنند و معتقدند که به دلیل فقدان نوآوری قابل توجه، این ایجاد علاقه و افزایش تقاضا هرگز رخ نخواهد داد.

گوگل همراه با سایر شرکت‌های فناوری، سرمایه گذاری قابل توجهی بر روی چت‌بات‌ها و دستیاران مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌دهد. تغییر نام اپلیکیشن بارد گوگل به جمنای یکی از این نمونه‌هاست.

ادغام مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی Gemini در گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۵ می‌تواند تجربه تلفن همراه هوشمندتر و شخصی‌تر را به ارمغان بیاورد. باید منتظر ماند و دید این تغییر تا چه حد گسترده خواهد بود و مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید