پتنت دیگری از گوشی انعطاف‌پذیر مایکروسافت ثبت شد - تکفارس 
پتنت دیگری از گوشی انعطاف‌پذیر مایکروسافت ثبت شد - تکفارس 
پتنت دیگری از گوشی انعطاف‌پذیر مایکروسافت ثبت شد - تکفارس 

پتنت دیگری از گوشی انعطاف‌پذیر مایکروسافت ثبت شد

علی اسکندری
۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - 12:01
پتنت دیگری از گوشی انعطاف‌پذیر مایکروسافت ثبت شد - تکفارس 

بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر با تولید انبوه این موبایل به مشکل برخورده‌اند. در حقیقت در حال حاضر تنها چند شرکت انگشت‌شمار در این حوزه فعالیت می‌کنند. ولی در سال‌های بعد شرکت‌های بیش‌تر به این بازار پرسود وارد خواهند شد که یکی از آن‌ها مایکروسافت است. چندی پیش این برند آمریکایی پتنت در زمینه گوشی‌های انعطاف‌پذیر ثبت نمود. البته این مدل با پتنت‌های دیگر این شرکت متفاوت است. به‌نظر می‌رسد این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بهره خواهد برد.

مایکروسافت ایده‌های زیادی در مورد ساختن گوشی انعطاف‌پذیر خود دارد. این نسخه شامل یک صفحه‌نمایش بزرگ خواهد بود که از وسط تا می‌شود. به این ترتیب حمل و نقل این دستگاه راحت‌تر از گوشی‌های بزرگ امروزی خواهد بود. اما قابلیتی که این گوشی انعطاف‌پذیر را از سایر رقبا متفاوت می‌کند، سیستم‌عامل آن است. به‌ احتمال زیاد این موبایل از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بهره خواهد برد. مثل سرفیس‌ها و کامپیوترهای مایکروسافت، با کمک این موبایل شرکت نیز می‌توانید برنامه‌هایی مثل آفیس یا فوتوشاپ را اجرا کنید. نمایشگر بزرگ این امکان را به شما می‌دهد تا با این گوشی انعطاف‌پذیر به انجام طراحی و حتی برنامه‌نویسی نیز بپردازید. اخبار نشان می‌دهند که این مدل از ویژگی مغناطیس نیز بهره می‌برد. به این ترتیب شاید دو طرف این گوشی انعطاف‌پذیر خودبه‌خود و با کمک ویژگی مغناطیس بسته شوند. البته حدس‌های دیگری نیز مطرح است. گفته شده شاید اصلا شاهد یک گوشی انعطاف‌پذیر واقعی نباشیم. چراکه به‌نظر می‌رسد مایکروسافت از دو صفحه مجزا در این مدل بهره بگیرد و در بین آن‌ها یک قطعه انعطاف‌پذیر قرار دهد. این دقیقا همان چیزی‌ست که در گوشی زدتی‌ای دیده بودیم. گفته شده قابلیت NFC در این دستگاه حضور خواهد داشت تا بتوانید به‌راحتی و با سرعت بیش‌تر پرداختی‌های خود را انجام دهید و دیکر نیازی به کارت بانکی نداشته باشید.

در ضمن پتنت حاکی از آن است که در این مدل شاهد بدنه‌ای متفاوت خواهیم بود که در بیش‌تر گوشی‌ها دیده نمی‌شود. به‌طور کلی اگر حدس دوم – یعنی استفاده از صفحات مجزا – درست باشد، تولید این گوشی هوشمند آن‌چنان سخت نیز نخواهد بود. کافی‌ست شرکت تولیدکننده دو صفحه بزرگ را در یک قاب قرار دهد و سپس بین آن‌ها ماده‌ای انعطاف‌پذیر بگنجاند. در پشتی نیز باید یک نمایشگر قرار بگیرد تا در زمانی بسته بودن قاب، کاربر قادر به دیدن اعلان‌ها و ساعت باشد. همه این‌ها به این موضوع دامن می‌زنند که ممکن است گوشی انعطاف‌پذیر مایکروسافت سال بعدی معرفی شود. به‌جرات می‌توان گفت این گجت هوشمندی قدری در حد کامیپوترها خواهد داشت و از بدنه‌ای مقاوم بهره می‌برد. همچنین حس‌گرهای مختلفی نیز در این گوشی انعطاف‌پذیر در نظر گرفته خواهد شد تا موبایل بتواند وضعیت‌های مختلف را تشخص دهد و محتوای دستگاه را براساس همین اطلاعات تنظیم نماید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند از گوشی انعطاف‌پذیر خود رونمایی کند و آن را به تولید انبوه برساند؟ آیا این محصول می‌تواند رقبایی مثل هوآوی و سامسونگ را شکست دهد؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراگ بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید