مایکروسافت تا سال ۲۰۲۰ فلش را کنار می‌گذارد - تکفارس 
مایکروسافت تا سال ۲۰۲۰ فلش را کنار می‌گذارد - تکفارس 
مایکروسافت تا سال ۲۰۲۰ فلش را کنار می‌گذارد - تکفارس 

مایکروسافت تا سال ۲۰۲۰ فلش را کنار می‌گذارد

امیر عسگری
۹ شهریور ۱۳۹۸ - 23:30
مایکروسافت تا سال ۲۰۲۰ فلش را کنار می‌گذارد - تکفارس 

در جولای ۲۰۱۷ شرکت ادوبی رسما اعلام کرد که پشتیبانی از فلش تا آخر سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد. پس از این اعلامیه، ارائه‌دهندگان مرورگرها از جمله مایکروسافت برنامه‌های خود برای محصولات بدون وجود فلش را اعلام کردند.

امروز مایکروسافت خبر جدیدی در این رابطه منتشر کرده و در آن زمان دقیق کنار گذاشتن فلش را اعلام کرده است. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، زمان اعلام شده انتهای سال ۲۰۲۰ است. مرورگر اج اسپارتان (Edge Spartan) و اینترنت اکسپلورر ۱۱، همگی همانطور که در طول سال ۲۰۱۹ کار می‌کردند، عمل خواهند کرد. زمان اعلام شده تفاوتی با اعلامیه رسمی که ماه دسامبر ۲۰۲۰ را اعلام کرده بود، ندارد.

از آنجا که نسخه جدید اج مبتنی بر کرمیوم است، مایکروسافت اعلام کرده که زمان حذف محصول ادوبی منطبق بر برنامه زمانبندی پروژه کرمیوم خواهد بود.

مانند زمان‌بندی اعلام شده برای اج اسپارتان و اینترنت اکسپلورر، فلش بصورت کامل از دسامبر ۲۰۲۰ حذف خواهد شد. این قابلیت به صورت پیش‌فرض غیرفعال خواهد شد و اگر بخواهید می‌توانید آن را برای هر سایت فعال کنید یا به شکل یک سیاست، بصورت گروهی تعریف کند.

ادوبی فلش در طول سال‌ها دارای مشکلات زیادی بوده که مهمترین آنها مسائل امنیتی بوده است. در ساختار مدرن وب استانداردهای جدیدی مانند HTML5 جایگزین فلش شده است و دلیلی برای وجود آن بجز برای برخی اپلیکیشن‌های قدیمی وجود نخواهد داشت. اکنون زمان آن رسیده که وب رو به جلو حرکت کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید