فاجعه ای از جانب چین: سانسور اپلیکیشن ها هم از جانب این کشور آغاز شد! - تکفارس 
فاجعه ای از جانب چین: سانسور اپلیکیشن ها هم از جانب این کشور آغاز شد! - تکفارس 
فاجعه ای از جانب چین: سانسور اپلیکیشن ها هم از جانب این کشور آغاز شد! - تکفارس 

فاجعه ای از جانب چین: سانسور اپلیکیشن ها هم از جانب این کشور آغاز شد!

دانیال دهقانی
۲۸ دی ۱۳۹۵ - 23:30
فاجعه ای از جانب چین: سانسور اپلیکیشن ها هم از جانب این کشور آغاز شد! - تکفارس 

فاجعه ای از جانب چین: سانسور اپلیکیشن ها هم از جانب این کشور آغاز شد! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

مقوله سانسور در کشور چین چیز جدیدی نیست. از فیس بوک گرفته تا رسانه ها و فیلم ها و خلاصه هر چیزی که فکرش را بکنید، برای مدت زمان متغیری در این کشور سانسور شده، می شود و خواهد شد. تا به حال، به هر حال اپلیکیشن های موبایل به هر علتی، از سانسور شدن توسط دولت این کشور مصون بودند. البته دیگر این طور نیست، چرا که اکنون استورهای دانلود اپلیکیشن باید در سیستم دولت ثبت شوند. این اتفاق جدید از روز دوشنبه افتاده و این خبر را هم WSJ منتشر کرده است.

این قانون جدید به این علت تصویب شده که استورهای دانلود اپلیکیشن در چین به شدت زیاد شده اند و روز به روز هم به تعداد آن ها افزوده می شود. طبق آماری که AppInChina که یک کمپانی فعال در عرصه آمار بازار موبایل در چین است، هم اکنون ۲۰۰ استور دانلود اپلیکیشن در چین وجود دارد و تعداد آن ها نیز رو به رشد است. برخی از این استورها هیچ محدودیت خاصی مبنی بر بررسی محتوای اپلیکیشن ها قبل از آن که آن ها را به طور عمومی در دسترس قرار دهند ندارند.

این که دولت چین چگونه می خواهد هزاران اپلیکیشنی که ماهانه منتشر می شوند را تک به تک بررسی کند هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

“برای بررسی کنندگان، این تقریباً غیر ممکن است که بخواهند یک به یک میلیون ها اپلیکیشنی که وجود دارند را بررسی کنند.”

این سخن ژو وی (Zhu Whei) قائم مقام مرکز تحقیقات قوانین ارتباطات در دانشگاه علوم سیاسی و قانون چین است.

با توجه به این که خرید درون برنامه ای از گوگل استور در چین غیر فعال است، و تولید کنندگان چینی هم به طور پیش فرض روی دستگاه های اندرویدی خود سرویس های گوگل را نصب نمی کنند، بزرگ ترین فروشگاه اپلیکیشن در جهان اکنون تبدیل به یک منبع عالی برای تمامی استورهای چینی شده است. بیشتر استورهای محبوب در چین توسط جست و جو گر بزرگ چینی یعنی بایدو (Baidu) و کمپانی شبکه های اجتماعی تنسنت هولدینگز (Tencent Holdings) اداره می شوند. البته به هر حال صدها استور دیگر نیز وجود دارند که توسط شرکت های بسیار کوچک تر اداره می شوند.

این که چگونه چین می خواهد از یکی دیگر از رسانه های مهم جلوگیری به عمل آورد، چیزی است که به زودی متوجه خواهیم شد.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید