تغییر نام “آفیس آنلاین” به “آفیس” - تکفارس 
تغییر نام “آفیس آنلاین” به “آفیس” - تکفارس 
تغییر نام “آفیس آنلاین” به “آفیس” - تکفارس 

تغییر نام “آفیس آنلاین” به “آفیس”

بهنام خدابخشی
۴ مرداد ۱۳۹۸ - 11:28
آفیس آنلاین

یکی از پروژه‌های بسیار قدرتمند کمپانی مایکروسافت، پروژه‌ی مایکروسافت آفیس نام دارد که در نسخه‌ی وب و اپلیکیشن در دسترس کاربران می‌باشد. اکنون این کمپانی تصمیم دارد تا نسخه‌ی وب این نرم‌افزار را که با نام “آفیس آنلاین” برای همگان شناخته شده است، به شکلی ساده و معمول توسعه دهد. مایکروسافت تا به امروز با استفاده از عباراتی نظیر “به زودی …” تصمیم داشت تا محتوای اصلی نسخه‌ی وب این پکیج نرم‌افزاری را دستخوش تغییراتی قرار دهد و سپس با پلتفرمی جدید معرفی نماید.

Bill Doll، مدیر ارشد بازاریابی محصولات مایکروسافت، در این خصوص اعلام کرد:

از آنجایی که ارائه‌ی یک نرم‌افزار در پلتفرم‌های مختلف کاری بسیار دشوار می‌باشد و ممکن است حتی سبب سردرگم شدن کاربران گردد؛ تصمیم داریم تا یک پلتفرم اختصاصی و واحد برای پکیج آفیس ارائه دهیم تا حسی جدید در ذهن کاربران ایجاد نماییم.

این کمپانی تصمیم گرفته است تا استفاده از عبارت آنلاین را برای نرم‌افزارهای تحت وب خود، نظیر “Word آنلاین” و “اکسل آنلاین” حذف نموده و به شکلی ساده (Word، اکسل، پاورپوینت و …) آن‌ها را معرفی نماید. مایکروسافت در این مورد اعلام کرد است که به احتمال در آینده تصمیم داشته باشد، نسخه‌ی تحت وب پکیج آفیس را با نام “Office for the web” معرفی نماید تا با نسخه‌ی آفلاین آن‌ها در سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک از نظر نام تمایز قائل شود. (تنها از نظر نام پکیج با یکدیگر متفاوت خواهند بود ولی کارایی هر دو نسخه یکسان است)

آفیس آنلاین

نام تجاری جدید پکیج آفیس ممکن است کمی گیج‌کننده باشد ولی سبب می‌گردد تا یک حس درونی نسبت به نسخه‌ی آنلاین و نرم‌افزاری آفیس در ذهن کاربران ایجاد گردد. کمپانی مایکروسافت در سال گذشته‌‌ی میلادی پروژه‌ی آفیس تاچ را متوقف کرد تا نسخه‌ی وب آفیس را توسعه دهد. همچنین این کمپانی اکنون در حال توسعه‌ی یک فریم‌ورک پویا برای آفیس می‌باشد تا نسخه‌ی وب این نرم‌افزار در مرورگر به خوبی انعطاف‌پذیر و امکان اعمال تغییرات در اسناد مورد ویرایش، وجود داشته باشد.

این فریم‌ورک پویا برای نسخه‌ی وب نظیر فریم‌ورک ویندوزی آفیس خواهد بود و انتظار می‌رود تا در سال‌های آینده به مراتب قوی‌تر نیز گردد. لازم به ذکر است که تغییر نام مایکروسافت آفیس بر روی نسخه‌های Exchange Online ،SharePoint Online، Project Online و Office Online Server تاثیری نخواهد داشت. این تغییر نام تجاری تنها بر روی برنامه‌های اصلی آفیس تاثیرگذار خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید