تغییر نام ویندوز دفندر به مایکروسافت دفندر - تکفارس 
تغییر نام ویندوز دفندر به مایکروسافت دفندر - تکفارس 
تغییر نام ویندوز دفندر به مایکروسافت دفندر - تکفارس 

تغییر نام ویندوز دفندر به مایکروسافت دفندر

علی قاسم نژاد
۱ مرداد ۱۳۹۸ - 09:01
تغییر نام ویندوز دفندر به مایکروسافت دفندر - تکفارس 

مایکروسافت قصد دارد تا سرویس Windows Defender ATP را برای سیستم‌عامل‌های غیر ویندوزی عرضه کند، اولین گام این شرکت برای گسترش آن، تغییر نام برند ویندوز دفندر به مایکروسافت دفندر است.

تاکنون تغییری برای نام این نرم‌افزار در ویندوز ۱۰ مشاهده نشده، هرچند در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد عرضه این برنامه با نام مایکروسافت دفندر برای سیستم‌عامل‌های ویندوزی و غیرویندوزی خواهیم بود.

به‌گفته این شرکت، مایکروسافت دفندر همراه با به‌روزرسانی ۲۰H1 ویندوز ۱۰ در فروردین‌ماه ۱۳۹۹ (آوریل ۲۰۲۰) منتشر می‌شود. اگرچه عملیات تغییرنام این نرم‌افزار پیش ازاین شروع شده است و در به‌روزرسانی ۲۰H1 شماره ۱۸۹۴۱ که اخیرا برای ویندوز ۱۰ منتشر شد، نام بعضی از بخش‌های ویندوز دفندر تغییر یافته، به طور مثال Windows Defender Exploit Guard به نام Microsoft Defender Exploit Guard شناخته می‌شود. البته توجه داشته باشید که عملکرد آن تغییری پیدا نکرده و همچنان این بخش برای جلوگیری از نفوذ به ویندوز ۱۰ به‌کار گرفته می‌شود.

با‌اینکه امکان معرفی ویژگی‌های پیشرفته جدیدی برای این نرم‌افزار توسط مایکروسافت وجود دارد، اما از نظر کلی این برنامه هیچ تفاوتی با قبل نخواهد داشت. حتی اگر قابلیت‌های جدیدی برای مایکروسافت دفندر معرفی شود نه تنها کاربران ویندوزی، بلکه کسانی که از سیستم‌عامل‌های دیگر مانند مکینتاش استفاده می‌کنند، می‌توانند از این قابلیت‌ها بهره ببرند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید