عرضه نسخه بعدی مک‌بوک‌ اپل همراه با آیفون ۱۱ - تکفارس 
عرضه نسخه بعدی مک‌بوک‌ اپل همراه با آیفون ۱۱ - تکفارس 
عرضه نسخه بعدی مک‌بوک‌ اپل همراه با آیفون ۱۱ - تکفارس 

عرضه نسخه بعدی مک‌بوک‌ اپل همراه با آیفون ۱۱

سجاد اسدی
۱۰ تیر ۱۳۹۸ - 14:00
مک‌بوک

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از فوربز، نسخه بعدی مک‌بوک‌های اپل زودتر از موعد و همراه با آیفون ۱۱ به بازار عرضه می‌شود.

اپل به دنبال این است تا مک‌بوک ۱۶ اینچی خود  را که طراحی آن مجددا انجام شده، در رویداد سالانه سپتامبر به نمایش گذارد. این مک‌بوک جدید اپل که تا مدت زیادی شایعات مختلفی درباره آن به گوش می‌رسید، لبه‌های تیز‌تری اطراف صفحه‌نمایش داشته تا از سطح کلی دستگاه استفاده بیشتری شود. هرچند این موضوع باعث نشده تا قابلیت حمل مک‌بوک تحت‌الشعاع قرار بگیرد و این دستگاه هم‌چنان به سادگی قابل‌حمل خواهد بود. با وجود شایعات اخیر که گفته می‌شد مک‌بوک جدید تا سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد، برخی منابع در فوربز افشا کرده‌اند که این نوت‌بوک در ماه‌های آتی و همراه با آیفون ۱۱ در ماه سپتامبر به نمایش گذاشته می‌شود.

بر اساس گزارشات منابع خبری، ویژگی‌های این مک‌بوک به این شرح هستند: صفحه‌نمایش ۱۶ اینچ، صفحه‌نمایش ال سی دی ۳۰۷۲*۱۹۲۰ – این صفحه‌نمایش بر خلاف شایعات شنیده شده OLED  نخواهد بود-. از دید مقایسه، نسل فعلی مک‌بوک‌های پرو بزرگترین سایز صفحات نمایش را با اندازه ۲۸۸۰*۱۸۰۰ دارا هستند.

اما این مک‌بوک جدید دارای چهار درگاه USB-c و درگاه ۳٫۵ میلی متری هدفون خواهد بود که هرچند در آخرین گزارشات ذکر نشده، اما می‌تواند ویژگی‌های مثبتی برای حرفه‌ای‌ها باشد.

با توجه به صحبت‌های مینگ چیو کو، یکی از تحلیل‌گران مورد اطمینان در زمینه نوت‌بوک‌ها، این مدل جدید ال سی دی ۱۶٫۵ اینچ خواهد داشت، اما از لحاظ فیزیکی شبیه به مدل فعلی خواهد بود.

اپل قصد دارد تا صفحه‌نمایش را تا حد امکان به لبه‌ها اضافه کند تا از حداکثر فضا استفاده ببرد؛ درست شبیه به اقدامی‌که شرکت کوپرتینو در آخرین نسخه‌های iPad Pro انجام داد و فضای بین صفحه‌نمایش و لبه‌ها را برای بهره‌مندی از بیشترین فضای ممکن، گسترش داد.

به نظر می‌رسد که اپل بی خیال نوت‌بوک پرو‌های ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی شده و قرار است تا به ۱۲ اینچ، ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ روی آورد. اپل همچنین برنامه‌ای دارد که اپل مک‌بوک ۱۲ اینچی را در ماه‌های آینده بروزرسانی کند. قابل ذکر است که این شرکت در حال حاضر فروش نوت‌بوک‌های ۱۴ اینچی را متوقف کرده است.

با توجه به خروج جانی آیو، طراح اصلی اپل، این مک‌بوک شاید آخرین محصول طراحی شده توسط جانی آیو و تیم او باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید