از ماه سپتامبر تا به حال، توییتر تعداد ۲۶۱۷ حساب کاربری مرتبط با ایران را به حالت تعلیق درآورد. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

 

دلیل این تعلیق در برخی از گزارشات، دخالت این حساب‌های کاربری در انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده‌ی امریکا ذکر شده است. برخی از این حساب‌های کاربری ادعا کردند که از اعضای خبرگزاری‌های آمریکایی هستند و  تنها مسائل و مشکلات سیاسی و اجتماعی ایالات متحده را مورد بازتاب قرار داده‌اند. توییتر ادعا می‌کند که اکثر این حساب‌های کاربری را قبل از روز انتخابات به طور خود مختار مسدود کرده است.

با این حال، توییتر می‌گوید که در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۱۶، در سال ۲۰۱۷ میزان «دستکاری» خارجی کمتری بر روی این پلتفرم دیده می‌شود. این شبکه‌ی اجتماعی همچنین تعداد ۴۱۸ حساب کاربری را که به نظر می‌رسید ارتباط مشکوکی با آژانس تحقیقاتی روسیه دارند را به حالت معلق در آورد. در پاییز، توییتر گفت که ۳،۸۴۳ حساب کاربری که تا پیش از این مسدود شده بودند به طور قطعی به این آژانس مرتبط بودند. پیش از روز انتخابات میان دوره‌ای، این شبکه‌ی اجتماعی همچنین ۷۶۴ اکانت واقع در کشور ونزوئلا را نیز که در مورد انتخابات میان دوره‌ی سال ۲۰۱۸ امریکا نظر داده‌ بودند، به حالت تعلیق در آورد.

فیس بوک همچنین در روز پنج شنبه گذشته اعلام کرد که تعداد ۷۸۳ حساب کاربری، صفحات و گروه‌های مختلف را مسدود کرده است، آن‌ها دلیل این کار را پیام‌های نامعتبر سازمان یافته و منتشر شده از سمت کاربران ایرانی ذکر کرده‌اند. ناتانیل گلیچر (Nathaniel Gleicher)، مدیر فضای سایبری امنیت فیس بوک، به مجله‌ی فاینال تایمز گفت:

ما در واقع می‌توانیم سریعتر از این حرکت کنیم و این شبکه‌های بزرگ را حذف کنیم. این یک نمونه دلگرم کننده از همکاری بین شرکت‌ها است که ما امیدواریم در سراسر صنعت آن را شاهد باشیم.

بدیهی است، توییتر و فیس بوک با هم‌کاری با یکدیگر سعی می‌کنند اقدام‌های سازمان یافته‌ی پخش کننده‌ی اطلاعات غلط را محدود کنند، اما آیا واقعا این اقدامات مفید هستند و فضا‌ی پلتفرم‌ها را از سخن پراکنی‌‌‌‎ها دور می‌‎کند و یا اینکه اقدامات اخیر این شبکه‌های اجتماعی تنها باعث قطع دسترسی کاربران عادی از این شبکه‌های اجتماعی شده است؟ نظرات خود را با ما در مورد این خبر به اشتراک بگذارید.